دکترصادقلو استاندار گلستان در دیدار باخانه مطبوعات استان: باید امسال مشوق هارابرای خبرنگاران داشته باشیم/ تدوین برنامه تشویقی توسط خانه مطبوعات و اداره کل فرهنگ و ارشاد

البرز گلستان/دکتر حسن صادقلو استاندار گلستان به اتفاق فضیلت مدیر کل ارشاد اسلامی و خواجه مشاور و یازرلومدیر کل روابط عمومی استان ظهر امروز در دیدار با اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان گلستان اظهار داشت: کار رسانه‌ای با افکار عمومی و مردم ارتباط دارد و بر روح و افکار مردم تاثیرگذار است و رسانه‌ها باید تلاش کنند تاریخ‌ساز باشند.

دکتر صادقلو افزود:خانه مطبوعات یک نظام مطبوعاتی است و باید برای آینده رسانه ای استان افق ترسیم کرده و به ان افتخار کند.

وی افزود: رسانه‌ها نقش مهمی در بنیان‌گذاری آینده دارند و امروز در جامعه ما موضوع رسانه و به خصوص فضای مجازی اهمیت فراوانی دارد.

استاندار گلستان تصریح کرد: رسانه ها باید واقع‌نگر و حق‌گرا باشند و واقعیت‌گرائی از اصلی‌ترین شاخصه‌های توسعه است و نقش رسان ها در این راه بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه خانه مطبوعات باید آموزش را از درون خود آغاز کند، اظهار داشت: آموزش نیاز امروز رسانه های استان است و باید برنامه آموزشی رسانه‌های استان گلستان توسط خانه مطبوعات تدوین شود.

استاندار گلستان تاکید کرد : مطبوعات به سمت تقوای رسانه ای بروند و اگر چه دیدگاه جناح ها در رسانه ها باید باشد اما نباید رسانه ها به سیاسی کاری و زیاده خواهی های جناحی بپردازند

صادقلو گفت: رسانه‌ها باید سعی کنند واقعیت را بیان کنند و خدمات و اقدام‌های انجام شده را براساس واقعیت به مردم ارائه کنند و خانه مطبوعات باید در این راه و مسیر حرکت کند.

وی با تاکید بر اهمیت ساماندهی خبرنگاران در استان، افزود: باید همه مدیران و مسئولان و رسانه‌ها به دنبال بیان مطالبات و پیگیر جذب این مطالبات استان باشند.

دکتر صادقلو با اشاره به همگرایی بیشتر رسانه ها اظهار داشت : مدیران باید به جامعه رسانه پاسخگو باشند و اهالی رسانه هم به سمت خوب سوال کردن، پیش بروند و از طرفی جایگاه روابط عمومی دستگاه ها باید ارتقا پیدا کند

استاندار گلستان با اشاره به مهم‌ترین اقدامات دولت در این مدت گفت: در این مدت فعالیت دولت ۵ هزار پروژه در استان افتتاح شده و ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که باید این فعالیت ها به مردم ارائه شود.

صادقلو با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم باشکوه و در شان روز خبرنگار گفت: باید امسال نیز مشوق ها را برای خبرنگاران داشته باشیم و باید برنامه تشویقی نیز توسط خانه مطبوعات و اداره کل فرهنگ و ارشاد تدوین و ارائه شود.

استاندار گلستان با موافق برای حمایت مالی از خانه مطبوعات افزود: نشست فصلی با خانه مطبوعات استان با هدف پیگیری مسائل و مشکلات صنفی برگزار می‌شود  گفت: موضوع مکان مستقل برای خانه مطبوعات استان گلستان را پیگیری خواهم کرد اگر مشکل قانونی وجود نداشته باشد کاری خواهیم کرد تا احساس ثبات کنید، خانه مطبوعات باید محل رجوع جامعه خبری باشد حتی در روز خبرنگار این وعده خوش را به جامعه خبری داده و آن را رونمایی خواهیم کرد.

استاندار گلستان در باره بدست آوردن درآمد پایدار توسط خانه مطبوعات استان اظهار کرد:باید به دنبال یک راه درآمد پایدار برای تشکل صنفی باشید که راه‎اندازی چاپخانه در استان می‎تواند یکی از راه‎های درآمد پایدار باشد.

photo_2016-07-26_13-22-32

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۴:۰۴ ب.ظ

دیدگاه