آیت الله نورمفیدی در دیدار مدیر کل ، معاونین فنی و حرفه ای گلستان: آموزش همگانی را هدف والای خود قرار دهید و این می تواند در ارتقاء جامعه از نظر یادگیری هم موثر باشد

البرز گلستان/به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، آیت الله نورمفیدی در دیداری با حضور مدیر و پرسنل فنی حرفه ای استان گلستان ضمن تقدیر از فعالیت های فنی و حرفه ای در استان گلستان، این اقدامات را ارزشمند خواند و گفت: بسیاری از خانواده ها هستند وقتی با مشکل کوچکی رو به رو می شوند چون چیزی بلد نیستند دست خود را به سمت دیگران دراز می کنند اما اگر این آموزش ها همگانی شوند خانواده مشکلات را می توانند خودشان بر طرف کنند.
وی افزود: اگر نیازهای ابتدایی برای مردم طوری شود که خودشان مشکل خود را حل کنند این باعث می شود که آموزش ها از نظر کیفی ارتقا پیدا کند. یعنی کسی که دنبال کار است وقتی ببیند مردم کارهای ابتدایی خود را حل می کنند سعی می کنند در زمینه های بالاتر وارد شوند و آموزش ببینند.
امام جمعه گرگان یکی از تاثیرات آموزش همگانی را ایجاد انگیزه برای ارتقاء فنی افراد عنوان کرد و گفت: نباید دنبال این باشید که فقط برای درآمد و کار آموزش دهید، باید همه اقشار جامعه را آموزش داد تا افراد بتوانند مشکلات خود را حل کنند.
نماینده ولی فقیه در استان گلستان اضافه کرد: وقتی جامعه دنبال این بیفتد که خود را بالا بکشد حتی اگر نوآوری داشته باشد، استعدادها را فعال می کند.
وی به جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: در جنگ بنا و نقاش و اقشار مختلف حضور داشتند و اکثرا مردم معمولی بودند ولی از میان آن ها فرمانداران قدری پیدا شد که در متن عمل حاضر شدند و دستاوردهای بزرگی کسب کردند.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان تصریح کرد: درست که جامعه اصلی هدف آموزش ها کارجوها است، اما باید آموزش همگانی را هدف والای خود قرار دهید و این می تواند در ارتقاء جامعه از نظر یادگیری هم موثر باشد.
وی تصریح کرد: باید در فنی و حرفه ای رو به همه مردم باز شود و مردم بدانند تمام آموزش های مورد نیاز جامعه را می توانند فرا بگیرند.
آیت الله نورمفیدی با تاکید بر این که گاهی بی اطلاعی خانواده ها ممکن است خانه ای را به آتش بکشاند، اظهار کرد: پیشنهاد می کنم به خانه ها و محلات مراجعه کنید و خانواده ها را به آموزش کنید.
وی با بیان این که ارتقا نیافتن باعث فساد می شود، گفت: انسان موجودی برای «شدن» است نه برای «ماندن». انسان بر خلاف انسان حدی ندارد و باید همیشه در حال پیشرفت باشد. خود فنی حرفه ای هم دائم باید در حال پیشرفت باشد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲:۴۹ ب.ظ

دیدگاه