افتخاری نائب رئیس خانه مطبوعات گلستان در دیدار هیئت مدیره خانه مطبوعات با استاندار گلستان خواستار حمایت همه جانبه از جامعه خبری و خانه مطبوعات شد

البرز گلستان/صبح امروز همزمان با نزدیکی به هفته خبرنگار هئیت مدیره خانه مطبوعات استان گلستان به همراه فضیلت مدیر کل ارشاد اسلامی گلستان و خواجه مشاور استاندار و یازرلو مدیر کل روابط عموی استانداری گلستان دیداری با دکتر صادقلو استاندار گلستان داشته اند.

در این دیدار افتخاری نائب رئیس خانه مطبوعات گلستان به نیابت از خانه مطبوعات گلستان از ایجاد این موقعیت و نشست استاندار با هئیت مدیره خانه مطبوعات خواستار برگزاری جلسات فصلی استاندار گلستان با خانه مطبوعات استان جهت بررسی مشکلات اصحاب رسانه شده اند.

وی در این نشست افزود: جوهره عالم خدمت است و خدمت توفیق است نه منت و باید شکرگزار بود اگر صدق نیت باشد.

نائب رئیس خانه مطبوعات گلستان ضمن اشاره به اینکه با پایان هر نشست خبری یا مصاحبه تازه آغاز فعالیت خبرنگاران شروع می شود و خبرنگاران شاید تا پاسی از شب جهت انعکاس این خبر در تلاش باشد.

وی با اعلام اینکه جامعه خبری جزء جامعه هوشیار می باشد  اظهار کرد: حکومتها را میشود با زور سرمایه داشت امّا برای حفظ آن باید افکار عمومی یا اصحاب رسانه وارد میدان شود.

افتخاری افزود:برون سپاری اخبار مدیران در سطح استان از طریق اصحاب رسانه انجام می شود.photo_2016-07-26_13-22-32

وی خطاب به استاندار گلستان بیان کرد: با توجه به مدارک بالای علمی شما در زمینه تاریخ و اینکه حضرتعالی بعنوان یک مورخ می باشید امیدواریم که در تاریخ  گلستان نگارش شود که استانداری که استاد بوده است و اهل قلم  تغییرات ویژه ای در ابعا د اقتصادی و فرهنگی در استان بوجود آورده است.

وی با اعلام این جمله که شما افرادی به عنوان عیون دارید تا مشکلات مردم را به استاندار برسانند اظهار کرد: بنظر ما خبرنگاران می توانند بهترین شبکه عیون برای انتقال مشکلات جامعه باشند.و خیلی از مشکلات جامعه سریعتر حل می شود.

نائب رئیس خانه مطبوعات گلستان با اعلام اینکه با انتخاب هئیت مدیره خانه مطبوعات جدید گلستان اندام و سیستم خانه مطبوعات در گلستان تغییر پیدا کرده افزود: این تغییر را می توان بنام این دولت نامگذاری کرد.

افتخاری  با بیان اینکه همه دوستان و مدیران خانه مطبوعات استان متعهد شدند هر کس با هر گرایش سیاسی در بدنه مدیریت خانه مطبوعات گرایش خود را لحاظ نکنداین مسبب  شد تا انسجام  مطبوعات قوی تر از دوره های قبل عمل کند.

وی بیان اینکه بیش از ۲۰۰نفر از خبرنگاران استان ساماندهی شده  و آموزش نیز به همراه آن در حال اجرا می باشد اظهار کرد:ما در جامعه خبری استان بدنبال تزریق اخبار صحیح  و سالم هستیم تا به مدیران برسانیم و این تعامل دوسویه بین مدیران و مردم در حال شکل گیری می باشد.

افتخاری  همچنین  اعلام کرد: با  حضور جامعه خبری به عنوان گروه مشاوران  در استانداری خیلی از مسائل در سطح قابل حل می باشد.

وی با بیان این نکته که از قلم خبرنگاران صادق غیر از صداقت چیزی نمی چکد.و قرار می باشد قلم ما قلم صداقت با نگاه به آخرت  باشد.

نائب رئیس خانه مطبوعات گلستان سپس اظهار کرد: استان گلستان دارای قابلیت وسیع درامورفرهنگی دارد و یک پای آن می تواند رسانه ها باشند.

وی افزود : ما بدنبال محسوس کردن کارها در خبر نگاری می باشیم  و به مدیران استان برسانیم که نباید خبرنگار تا زمانی که خبر خوبی می زند مورد علاقه مدیری باشد و اگر رفت خطایی همه را چشم بر آن است.

افتخاری ضمن بیان اینکه  ما بدنبال هدایت و راهنمایی خبرنگاران در بخش های مختلف می باشیم اظهار کرد: ما می خواهیم در سند آمایش و نقشه راه اساسی استان  دیده شویم و دیده نشدن خبرنگار باعث خسران وخدای نکرده باعث بوجود آمدن زاویه ای در نگارش خبرنگاران می شود.

وی خطاب به دکتر صادقلو افزود: ما بدنبال جهت دادن قلم در استان و توسعه و سالم سازی کار هستیم .و می خواهیم یک میراثی از این کار فرهنگی از طرف شما بعنوان یک فرهیخته و اهل قلم  در سطح استان برای آیندگان باشد

وی افزود : ما می خواهیم این حمایت از شما شروع شود و به این سیستم کمک شود.

وی سپس با توجه به نزدیک شدن به روز خبرنگار اظهار کرد: در بحث روز خبرنگار بحث اهدای یک کارت به خبرنگار نیست بلکه  نگاه محبت آمیز مسئولین به جامعه خبری می باشد.

وی افزود: ما انتظار نگاه وسیع جهت بزرگداشت مقام خبرنگار داریم  و به دوستان قول داده ایم که امسال مراسم تجلیل  خوبی در شان خبرنگاران برگزار می کنیم.

افتخاری  با بیان اینکه ما بدنبال درآمد پایدار برای خانه مطبوعات استان هستیم  و این اگر دولت کمکی کرد به معنای دولتی شدن نیست.

وی افزود همه در درون نظام و در کنار دولت هستیم  و نوشته ها و کلام ما در جهت و حمایت از نظام باشد.

نائب رئیس خانه مطبوعات گلستان ادامه داد : قلم ها ی دوستان ما در اصحاب رسانه با افراد غیر رسانه ای  متفاوت هست و اگر کسی درقلمش زوایه  و سود جویی باشد بدانید در این گروه قرار ندارد.

وی افزود: وضعیت روزنامه نگاران و خبرنگاران فصلی با خبرنگاران سالم در بدنه اصحاب رسانه فرق می کند  و قرار نیست اصحاب رسانه نوک قلم خود را به هیچ قیمتی به غیر از صداقت  بفروشند و این دوستان پای ثابت انعکاس اخبار صحییح برای توسعه و پایداری استان خدمت می باشند.

و ی افزود: با توجه به برگزاری ضعیف تجلیل روز خبرنگار در استان در سال گذشته امیدواریم امسال  این تجلیل در خور شان این عزیزان برگزار گردد

وی افزود: قلم از سلاح خطرناکتر است  با سلاح یکی را می کشید ولی باقلم و آبرو رفتن وی  باعث کشتن اودرهر روز می شوید

وی همچنین  از دکتر صادقلو استاندار خواستار حمایت همه جانبه از جامعه خبری و خانه مطبوعات شد

افتخاری  از خانه مطبوعات به عنوان تنها صنف مورد حمایت دولت و نظام نامبرد و خواستار نشست فصلی با استاندار شد و اظهار کرد:این نشست ها دغدغه جامعه خبری را کم می کند

وی بزرگترین دغدغه خانه مطبوعات را بحث  بیمه خبرنگاران و برگزاری تجلیل روز خبرنگار  و نداشتن مکان ثابت برای نام برد و اظهارگرد:خیلی از مدیران مسئول رسانه  با توجه به استفاده از قلم خبرنگار تا کنون اقدام به بیمه خبرنگاران  نکرده اند .

نائب رئیس خانه مطبوعات گلستان از استاندار خواست پیگیری جدی بیمه خبرنگاران در دولت با توجه به نفوذ وی در هئیت دولت شد.

139505051843338058224944

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۴:۲۶ ب.ظ

دیدگاه