دکتر حسن صادقلو ، استاندار گلستان در نشست با سفیر ایران در ترکمنستان :در برنامه رونق تولید ۴۰۰ بنگاه با تزریق۵۰۰ میلیارد تومان مورد حمایت قرار می گیرند

اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان به گلستان برای رونق تولید/سخت گیری های ترکمنستان، دغدغه تجار
البرز گلستان/استاندار گلستان گفت: در برنامه رونق تولید ۴۰۰ بنگاه مورد حمایت قرار می گیرند که به واسطه آن ۵۰۰ میلیارد تومان به استان تزریق می شود.
دکتر حسن صادقلو ، استاندار گلستان  امروز  در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی و برون گرایی و کمیته جذب سرمایه گذاری خارجی استان گفت: در اقتصاد مقاومتی مباحث درون زایی و برون گرایی از موضوعات مهم است که باید توجه ویژه ای به آن شود.
وی افزود: انچه که در حدمسائل استانی و مربوط به مسئله برون زاییست شب و روز کار می کنیم و در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تاکنون ۱۰۰ بنگاه را تعیین تکلیف کرده ایم.
استاندار بیان کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی قراراست ۴۰۰ بنگاه را با پرداخت تسهیلات حمایت کنیم و به واسطه این طرح ۵۰۰ میلیارد تومان به استان تزریق خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: حرکت ما به سمت منطقه آزاد تجاری در مرز اینچه برون دقیقا در راستای برون زاییست.برخلاف تبلیغاتی که در این زمینه می شود که مناطق ازاد به سمت واردات رفته اند، اما در نوع ما زمینه صادرات فراهم است که می تواند در زمینه جذب سرمایه و محرومیت زدایی نقش مهمی ایفا کند.
صادقلو بیان کرد: از ۱۳ اقلیم جهان گلستان دارای ۷ اقلیم است که ظرفیت جغرافیایی زمینه تنوع محصولات را فراهم کرده است. علاوه براین از ۴ هزار گیاه موجود ۲ هزار گیاه در این استان وجود دارد به ویژه در بخش گیاهان دارویی که گلستان ظرفیت های مهمی دارد.
به گفته وی، وجود زمینه های ارتباطی با کشورهای منطقه و برخورداری از کریدورهای ریلی، شوسه ای و وجود دو فرودگاه در استان زیرساخت های لازم را برای توسعه تجارت فراهم کرده است.
استاندار تنوع قومیتی به ویژه حضور اقوام ترکمن و قزاق را در استان یک فرصت برشمرد و گفت: ما برخی برندهای خاص ویژه استان را در اختیار داریم. قزاقستان تمایل دارد ۱۱ میلیون تن مازاد گندم خود را از گلستان به بندرعباس برساند که دلیل آن استفاده از کیفیت برند گندم گلستان است.
وی با بیان اینکه ۱۲۰ هزار هکتار از منطقه ممهور به مهر شورای عالی مناطق ازاد کشور شده است، افزود: منطقه آزاد را در دل نقشه راه استان ترسیم کرده ایم و پایانه غلات، شهرک های پتروپالایش و متالوژی و هم چنین مباحث صنعتی و گردشگری را در ان پیش بینی کرده است.
صادقلو گفت: گاهی اوقات تولیدات روی دست ما می ماند؛ به نظر می رسد که آن تسهیلی که باید در راستای صادرات انجام شود، شکل نگرفته و یک درهم ریختگی وجود دارد. علاوه براین خیلی از افرادی که در صادرات هستند فرهنگ و ادبیات و تخصص صادرات را ندارند.
وی در خصوص بازار ترکمنستان هم گفت: این کشور برای ما بازار هدف است. کیفیت کالاها و مشکلاتی که در تعاملات وجود دارد درست است اما هنوز مشکل ویزا پابرجاست. گاهی نگاه های بسته ای از سوی کشور ترکمنستان وجود دارد که ما هیچ گاه این رویکرد را با آنها نداشته ایم. گاهی اوقات  مباحثی در خصوص برخوردهای ترکمنستان شنیده می شود که ما هیچوقت مقابله به مثل نکردیم و تصور می کنیم مانند برادر بزرگتری هستیم که باید جاهایی گذشت کنیم و گاهی اوقات آنها را متوجه رفتارشان کنیم.

دکتر صادقلو از گردشگری سلامت استان بعنوان یکی از قابلیتهای گردشگری نام برد.
وی اظهار کرد: گاهی رانندگان ما به ثمن بخس گرفتار می شوند که همه آن به خاطر تخلف نیست بلکه بخاطر سخت گیری های انان است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۷:۴۹ ب.ظ

دیدگاه