مهندس موهبتی معاون برنامه ریزی، هماهنگی و امور حقوقی وزارت بهداشت: دانشگاه علوم پزشکی گلستان از جمله استان های رو به بالا و موفق در اجرای برنامه ریزی عملیاتی

البرز گلستان/نشست یک روزه پایش و ارزیابی عملکرد سه ماهه اول سال جاری دانشگاه علوم پزشکی گلستان بر اساس برنامه ریزی عملیاتی با حضور مهندس موهبتی معاون وزیر و مدیران ارشد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

در این نشست معاون برنامه ریزی، هماهنگی و امور حقوقی وزارت بهداشت گفت: در ارزیابی هایی که انجام شده است خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی گلستان از جمله استان های رو به بالا و موفق در اجرای برنامه ریزی عملیاتی سه ماهه اول سال ۹۵ بوده است.

مهندس موهبتی تصریح کرد؛ براساس سند توسعه و چشم انداز ۱۴۰۴ و فرمایشات مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست های حوزه سلامت برنامه عملیاتی در وزارت بهداشت تدوین شده است تا بتوانیم شاهد ارتقای بیشتر نظام سلامت در کشور باشیم.

وی افزود؛ در آخرین ارزشیابی که از رضایت مندی مردم از نظام سلامت شده است شاهد رضایت ۸۵ تا ۸۸ درصدی بوده ایم که این بیانگر آن است که تلاش های زیادی در این حوزه صورت گرفته است

وی کاهش پرداختی مردم، پوشش ۹۶ درصدی بیمه همگانی، ارتقای هتلینگ، استقرار پزشک در مناطق محروم را از جمله دستاوردهای چشمگیر برنامه تحول سلامت عنوان کرد.

وی افزود؛ ۶۰ درصد نمره ارزشیابی دانشگاهها براساس برنامه عملیاتی خواهد بود.و آن چیزی که صحت و درستی عملکرد ما را تضمین می کند پایش و ارزیابی است.

مهندس موهبتی همچنین مراتب قدردانی وزیر محترم بهداشت را از برنامه عملیاتی دانشگاه ابلاغ کرد.

وی ادامه داد؛ پروژه های اقتصاد مقاومتی را در تمام نرم افزارها مد نظرقرار داده ایم و در همه ابعاد مورد توجه وزارت بهداشت قرار گرفته است.

مهندس موهبتی همچنین بحث بدهی بیمه ها به دانشگاهها را یکی از چالش های جدی عنوان کرد و گفت ساز و کاری برای رفع این مشکل در دست بررسی است.

در ادامه دکتر ریاحی رئیس دانشگاه در این نشست گفت؛ حوزه سلامت نقطه اتکا و قوت عملکرد دولت در استان گلستان بوده است.

وی تأکید کرد؛ عمده پرداختی ها در دانشگاه عادلانه بوده است و چیزی بعنوان پرداخت پاداش در دانشگاه نداریم.

دکترریاحی افزود: خوشبختانه استانهایی به مانند استان گلستان انتفاع دو چندانی از برنامه تحول نظام سلامت برده اند.

وی ادامه داد؛ دانشگاه علوم پزشکی گلستان آمادگی اجرای نظام ارجاع را بصورت پایلوت کشوری دارد.

وی تأکید کرد؛ طرحهای بسیاری از جمله هفت کلینیک ویژه تخصصی آماده حضور وزیر محترم در استان جهت افتتاح می باشد.

دکتر ریاحی گفت؛ بحث بهداشت و بحث خدمات سرپایی قبل از پایان دولت یازدهم به نقطه امنی در استان خواهد رسید.

او افزود؛ پروژه نیمه تمام در حوزه درمان نداریم و طی دو سال گذشته ۵۰ درصد به ظرفیت تخت های بیمارستانی اضافه شده است و افزایش ۱۰۰درصدی را در تخت های مراقبت های ویژه شاهد بوده ایم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت؛ با همت مجموعه دانشگاه رشد چشمگیری در رتبه های آموزشی، تحقیقات و فرهنگی داشته ایم.

 

رئیس دانشگاه افزود؛ شروع ساخت بیمارستان اطفال در استان از جمله ره آورد سفر اخیر وزیر محترم بهداشت و معاون درمان وزارت به استان گلستان عنوان کرد

 

وی همچنین از حضور ۳۵۰ متخصص تمام وقت در نقاط مختلف استان خبرداد که خدمات تخصصی ارایه میدهند

 

گفتنی است کارگروه وزارتی ارزیابی و پایش عملکرد دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی بصورت دوره ای دانشگاههای مختلف علوم پزشکی کشوررا مورد پایش و ارزیابی قرار می دهد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۶:۵۳ ب.ظ

دیدگاه