ربیعی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان ازافزایش ۵ برابری تولید گندم از ابتدای دهه ۹۰ تاکنون خبرداد

البرز گلستان/محمود ربیعی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان با اشاره به پرداخت ۷۹ درصد مطالبات گندم کاران گلستان، اظهار کرد: امسال میزان تولید گندم استان گلستان به مرز یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار تن رسید که در مقایسه با سال ۹۱ حدود ۵۵۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: در سال ۹۱ میزان گندم تولیدی استان ۲۴۲ هزار و ۹۸۳ تن بود که با رشد دو برابری به ۴۶۳ هزار و ۱۲۴ تن در سال ۹۲ رسید.

وی ادامه داد: میزان تولید گندم استان در سال ۹۳ نیز با رشد ۵۰ درصدی همراه بوده و به مرز ۶۰۱ هزار و ۷۱۳ تن رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان اضافه کرد: در سال گذشته نیز ۸۹۱ هزار و ۲۶ تن گندم در گلستان تولید شد و به دلیل شرایط مناسب جو و بارندگی‌های به‌موقع در فصل بهار میزان تولید این محصول در استان امسال به یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار تن رسید.

وی بابیان اینکه این میزان تولید نشان‌دهنده افزایش ۵ برابری تولید گندم از ابتدای دهه ۹۰ تاکنون است، تصریح کرد: هرچند این میزان افزایش تولید نیازمند افزایش پنج برابری ناوگان حمل‌ونقل، مراکز خرید و نگهداری و امکانات سیلو و … بود اما امسال تلاش کردیم این موضوع مدیریت‌شده و گندم تولیدی در کوتاه‌ترین زمان ممکن از کشاورزان تحویل شود.

ربیعی اضافه کرد: امسال یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان گلستانی خریداری‌شده و تاکنون یک میلیارد و ۲۸۵ هزار میلیون تومان از مطالبات گندم کاران گلستانی پرداخت‌شده است.

وی با یادآوری اینکه امسال با جوانه زدن مجدد گندم به دلیل بارندگی و شرایط جوی در شهرستان کلاله و برخی از شهرهای شرقی استان مواجه شدیم، خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی گلستان پیش‌بینی کرده بود ۱۰۰ هزار تن از گندم تولیدی استان با این مشکل مواجه باشد که این رقم به ۵۴ هزار تن رسید و با برگزاری چند جلسه فوق‌العاده و رایزنی با تهران تمام محصول تولیدی کشاورزان گلستانی خریداری شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان همچنین اظهار کرد: این ۵۴ هزار تن گندم جوانه‌زده نیز باقیمت تضمینی از کشاورزان خریداری شد اما به‌صورت جداگانه انبارشده و به مصارف دیگر خواهد رسید.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۴:۳۲ ب.ظ

دیدگاه