- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

مهندس میقانی مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گلستان از ضابطه مند شدن فعالیت وانت بارها در استان خبرداد

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گلستان:با ابلاغ دستورالعمل جدید فعالیت وانت بارهای استان گلستان ضابطه مند می شوند.
البرز گلستان/مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گلستان گفت: با ابلاغ دستورالعمل جدید از طرف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای فعالیت کلیه وانت بارهای استان گلستان ضابطه مند می گردد.
به گزارش روابط عمومی حمل و نقل و پایانه های گلستان- مهندس مهدی میقانی در ادامه با توجه به عدم ساماندهی و ضابطه مند نمودن فعالیت وانت بارها در راه های برون شهری افزود: تاکنون وانت بارها در سطح جاده های برون شهری اقدام به جابجایی بار می نمودند که بنا بر وجود خلاء های قانونی در مبحث ارتقاء ایمنی جاده ها و ایجاد نظم در نحوه بهره برداری و تردد وانت بارها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اقدام به تدوین دستورالعمل ساماندهی فعالیت وانت بارها نمود که در این دستورالعمل شرایط فعالیت رانندگان و افراد متقاضی جهت تاسیس شرکتهای وانت بار تشریح شده است.
وی در ادامه به تشریح شرایط فعالیت رانندگان وانت بار طبق دستورالعمل جدید پرداخت و بیان داشت: براساس این دستورالعمل که از اول آبان ماه امسال اجرا می شود دارا بودن مدرک تحصیلی پنجم ابتدایی برای صدور برگ فعالیت متقاضیان رانندگی وانت بار کافی است و برای افرادی که ظرف یک سال از شروع طرح ثبت نام کنند ارائه گواهی تحصیلی کمتر از پنجم ابتدایی یا نهضت سواد آموزی نیز بلامانع است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گلستان در ادامه تصریح کرد: براین اساس حداقل سن راننده وانت بار ۲۳ سال و حداکثر ۵۵ سال است و رانندگان دارای برگ فعالیت حمل و نقل بار بین شهری می توانند در حمل و نقل بار سبک فعالیت کنند.
میقانی با توجه به شرایط تعیین شده برای فعالیت وانت بارها بیان داشت: وانت بارهایی که در این ناوگان فعالیت خواهند کرد باید دارای شرایط خاص باشند که داشتن حداکثر ۱۵ سال سن خودرو، داشتن گواهینامه فنی مجاز و معتبر، دارا بودن بیمه نامه شخص ثالث و داشتن ارتفاع و طول بار مجاز از آن جمله است.
وی اظهار کرد: متقاضیان و فعالان بخش حمل و نقل سبک بین شهری می توانند از طریق روش های تعیین شده از قبیل صدور بارنامه توسط شرکت های حمل و نقل، تاسیس و بهره برداری از شرکت های اختصاصی حمل و نقل سبک بین شهری به منظور صدور بارنامه اقدام کنند.
لازم بذکر است رانندگان وانت بار و متقاضیان تاسیس شرکتهای وانت بار استان گلستان جهت مطالعه دستورالعمل ساماندهی ناوگان وانت باری می توانند به سایت این اداره کل به آدرس golestan.rmto.ir مراجعه نمایند.

0 [1]
0 [1]