مهندس میقانی مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گلستان از ضابطه مند شدن فعالیت وانت بارها در استان خبرداد

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گلستان:با ابلاغ دستورالعمل جدید فعالیت وانت بارهای استان گلستان ضابطه مند می شوند.
البرز گلستان/مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گلستان گفت: با ابلاغ دستورالعمل جدید از طرف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای فعالیت کلیه وانت بارهای استان گلستان ضابطه مند می گردد.
به گزارش روابط عمومی حمل و نقل و پایانه های گلستان- مهندس مهدی میقانی در ادامه با توجه به عدم ساماندهی و ضابطه مند نمودن فعالیت وانت بارها در راه های برون شهری افزود: تاکنون وانت بارها در سطح جاده های برون شهری اقدام به جابجایی بار می نمودند که بنا بر وجود خلاء های قانونی در مبحث ارتقاء ایمنی جاده ها و ایجاد نظم در نحوه بهره برداری و تردد وانت بارها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اقدام به تدوین دستورالعمل ساماندهی فعالیت وانت بارها نمود که در این دستورالعمل شرایط فعالیت رانندگان و افراد متقاضی جهت تاسیس شرکتهای وانت بار تشریح شده است.
وی در ادامه به تشریح شرایط فعالیت رانندگان وانت بار طبق دستورالعمل جدید پرداخت و بیان داشت: براساس این دستورالعمل که از اول آبان ماه امسال اجرا می شود دارا بودن مدرک تحصیلی پنجم ابتدایی برای صدور برگ فعالیت متقاضیان رانندگی وانت بار کافی است و برای افرادی که ظرف یک سال از شروع طرح ثبت نام کنند ارائه گواهی تحصیلی کمتر از پنجم ابتدایی یا نهضت سواد آموزی نیز بلامانع است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گلستان در ادامه تصریح کرد: براین اساس حداقل سن راننده وانت بار ۲۳ سال و حداکثر ۵۵ سال است و رانندگان دارای برگ فعالیت حمل و نقل بار بین شهری می توانند در حمل و نقل بار سبک فعالیت کنند.
میقانی با توجه به شرایط تعیین شده برای فعالیت وانت بارها بیان داشت: وانت بارهایی که در این ناوگان فعالیت خواهند کرد باید دارای شرایط خاص باشند که داشتن حداکثر ۱۵ سال سن خودرو، داشتن گواهینامه فنی مجاز و معتبر، دارا بودن بیمه نامه شخص ثالث و داشتن ارتفاع و طول بار مجاز از آن جمله است.
وی اظهار کرد: متقاضیان و فعالان بخش حمل و نقل سبک بین شهری می توانند از طریق روش های تعیین شده از قبیل صدور بارنامه توسط شرکت های حمل و نقل، تاسیس و بهره برداری از شرکت های اختصاصی حمل و نقل سبک بین شهری به منظور صدور بارنامه اقدام کنند.
لازم بذکر است رانندگان وانت بار و متقاضیان تاسیس شرکتهای وانت بار استان گلستان جهت مطالعه دستورالعمل ساماندهی ناوگان وانت باری می توانند به سایت این اداره کل به آدرس golestan.rmto.ir مراجعه نمایند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۵:۳۴ ب.ظ

دیدگاه