- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

مهندس قوانلورئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان از رونق بیش از پیش تولید ، رشد اقتصادی ، افزایش اشتغال واحدها و توسعه استان از شهریورخبرداد

البرز گلستان/رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان در هفدهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گلستان که با حضور استاندار گلستان در محل دفتر ایشان برگزار گردید ، گفت : بنا بر آمار اعلام شده توسط مرکز ملی آمار ایران استان گلستان در بخش رشد ارزش افزوده کارگاههای صنعتی با اشتغال بالای ۱۰ نفر از ۵۹۸ میلیارد تومان در سال ۹۳ به ۸۵۳ میلیارد تومان در سال ۹۴ رسید و با رشدی ۴۲/۵ درصدی در جایگاه سوم کشور در این بخش قرار گرفت ، که با عنایت به این که اکثر واحدهای صنعتی استان گلستان واحدهای کوچک و متوسط هستند ، این رشد نشاندهنده تلاش مضاعف و قابل تحسین مسئولین استان است .

حسینقلی قوانلو اضافه کرد: البته استان در بخش صنایع بالای ۱۰ نفر اشتغال در جایگاه بیست و یکمین استان کشور قرار دارد .

وی با اشاره به توقف فعالیت ۱۲۴ واحد تولیدی استان در طول سه سال پایانی فعالیت دولت قبل ، گفت : در دولت یازدهم نیز تعداد ۴۰ واحد صنعتی استان با ۷۰۱ نفر اشتغال بدلیل مشکلات مختلف اقتصادی و تحریم ها متوقف شدند ، که با تلاش مسئولین ، از سال ۹۳ تا کنون ۴۰ واحد راکد استان با اشتغال ۷۹۶ نفر مجددا راه اندازی شدند و طی همین مدت تعداد ۳۰۱ واحد صنعتی جدید با اشتغال ۴۱۰۰ نفر از سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان پروانه بهره برداری دریافت نموده اند ، که نشاندهنده حرکت خوب صنعت استان است .

وی همچنین در خصوص مصوبات هفدهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان نیز گفت : عمده مباحث این کارگروه در سال جدید ، پروژه رونق تولید بوده است که بصورت هفتگی و با حضور استاندار محترم تشکیل گردیده و تا کنون درخواست ۴۰۱ واحد و طرح صنعتی در این کارگروه به تصویب رسیده و به بانکهای عامل معرفی شده اند که از این حیث استان گلستان توانسته جایگاه ششم کشور را به خود اختصاص دهد .

به گفته قوانلو ، همچنین از مجموع واحدها و طرح های معرفی شده به بانکها نیز پس از بررسی در سرپرستی بانکها ، تعداد ۸۷ مورد جهت عقد قرارداد به شعب ارجاع شده که از این حیث نیز استان گلستان در جایگاه دوم کشور قرار دارد و بر اساس آنچه در سامانه هماهنگ ثبت گردیده نیز تسهیلات به یک واحد صنعتی پرداخت شده که از این نظر نیز گلستان دومین استان پرداخت کننده تسهیلات رونق تولید بوده است .

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان ، افزود : در تعداد مصوبات کارگروه تسهیل نیز استان گلستان رتبه خوب هفتم را داراست ، که نشاندهنده سرعت عمل و تلاش مضاعف مسئولین استان است .

وی با بیان اینکه تسهیلات ابتدایی استان ۴۲۲ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود، گفت: عملکرد خوب استان باعث شد تا سقف در نظر گرفته شده برای استان به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد .

قوانلو ضمن ابراز امیدواری از این که کل تسهیلات این بسته حمایتی تا پایان مرداد ماه به دست واحدهای تولیدی برسد، یادآور شد: در حال حاضر و با ارائه این بسته حمایتی توسط دولت و ایجاد امید در واحدهای تولیدی ، تکاپوی واحدها افزایش یافته و پیش بینی می کنیم از شهریور ماه شاهد رونق بیش از پیش تولید ، رشد اقتصادی ، افزایش اشتغال واحدها و توسعه استان باشیم .

گفتنی است در این جلسه ، ارائه تسهیلات به ۶۸ واحد و طرح صنعتی جدید تصویب و مقرر گردید به بانکهای عامل معرفی شوند/ روابط عمومی

0 [1]
0 [1]