- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

طبرسامدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان در دیدار با نماینده ولی فقیه استان ازرشد۳۲ درصدی وصول درآمدهای مالیاتی در سال گذشته خبرداد

البرز گلستان/آیت اله “سید کاظم نورمفیدی” نماینده ولایت فقیه در استان گلستان در دیدار با جمعی از مدیران و کارکنان اداره کل امور اقتصادی و دارایی و امور مالیاتی استان گفت:  مردم باید احساس کنند مالیاتی که پرداخت میشود صرف توسعه کشور خواهد شد از اینرو پرداخت مالیات به یک تکلیف و وظیفه برای مردم تبدیل میشود.
حضرت آیت الله سید کاظم نورمفیدی با آروزی موفقیت برای کارکنان اداره کل امور اقتصادی و دارایی و امور مالیاتی استان گفت: یکی از کارهای بسیار مهم دولتها این است که از راههای ساده کسب درآمد داشته باشند و این درآمدها را درست هزینه کنند.
وی بیان کرد: هرچه در تحصیل درآمدها وابستگی به سرمایههای ملی کم شود به نفع ملت و دولت خواهد بود بنابراین اگر بنا باشد درآمدها از سرمایهها منفک شود از طریق مالیات حاصل خواهد شد.
وی با بیان این که در اخذ مالیات باید توجه شود که فشاری متوجه مردم نشود ادامه داد: در تحصیل مالیات باید سعی شود تا مواردی چون بی اعتنایی به بحث مالیات و فرار مالیاتی رخ ندهد کارمندان دولت امکان فرار مالیاتی ندارند فرار مالیاتی بیشتر در بخش خصوصی وشرکتهای خصوصی دیده میشود بنابراین باید راهکارهای برای جلوگیری از فرار مالیاتی اندیشید.
آیت الله نورمفیدی بیان کرد: مالیات در توسعه کشور نقش مؤثری خواهد داشت ودر شرایط کنونی باید کشور از طریق مالیات اداره شود نه از سرمایهها ملی. بسیاری از کشورها بیشتر هزینه های خود را از راه مالیات تأمین می کنند و کشور ما نیز باید به همین سو پیش برود.
“داود طبرسا” مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان نیز در این دیدار با اشاره به درآمدها و وضعیت اعتباری استان در سال گذشته گفت: استان با وجود رشد ۳۶ درصدی درآمد مصوب نسبت به سال قبل با وصول ۳۵۹ میلیارد و ۹۶۹ میلیون تومان موفق شد با راهکارهای ارائه شده در جلسات و کارگروهها، علاوه بر تحقق درآمدها مبلغ ۱۲ میلیارد و  ۲۳۹میلیون تومان وصولی مازاد داشته باشد.
وی با اشاره به تحقق درآمدهای مالیاتی در سال گذشته گفت: کل وصولی درآمدهای مالیاتی در سال ۱۳۹۴، ۳۰۰میلیارد تومان بود که این رقم نسبت به سال۹۳ که ۲۲۷ میلیارد تومان بود ۳۲ درصد رشد داشته است.
داود طبرسا ضمن تشریح رقم اعتبارات در استان خاطر نشان کرد: مبلغ ۹۲۳ میلیارد و ۷۳۱ میلیون تومان بابت حقوق و مزایای کارکنان، ۹۶ میلیارد و ۹۴۴ میلیون تومان بابت سایر اعتبارات هزینه ای و ۷۸ میلیارد و ۸۵۹میلیون تومان بابت تملک داراییهای سرمایه ای استانی به دستگاههای اجرایی پرداخت گردیده است.
در ادامه”علی اصغر”هزار جریبی مدیر کل امور مالیاتی استان به اجرای طرح جامع مالیاتی در استان اشاره کرد و گفت:با اجرای طرح جامع مالیاتی به عدالت مالیاتی نزدیکتر میشویم و اطلاعات بر اساس مودی مداری خواهد بود و سلیقه مأموران مالیاتی در آن دخیل نخواهد بود.
هزارجریبی طرح جامع مالیاتی را یکی از طرحهای بزرگ وزارت اقتصاد و دارایی عنوان کرد و گفت: این طرح باید از بهمن ماه سال جاری شروع شود با اجرای این طرح سیستم مالیاتی، مالیات فرد را مشخص میکند و تمام خرید و فروش ها باید از طریق سیستم مکانیزه فروش انجام شود.

0 [1]
0 [1]