- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

مهندس نصیری، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان خبرداد : کسب مقام اوّل استان در پرداخت غیر حضوری قبوض برق در کشور

البرز گلستان/مهندس علی اکبر نصیری، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان، امروز  در جمع اصحاب رسانه استان حضور پیدا کرد و ضمنگاران در جلسه پاسخ دادند

مهندس  نصیری در این نشست ابراز کرد: فصل کار شرکت توزیع نیروی برق استان در تابستان است و بیشترین مصرف نیز در تابستان با افزایش گرما مصرف نیز بیشتر می شود.که تمامی پرسنل برای گذراندن تابستانی بدون مشکل آماده می شوند.

وی افزود:  در تابستان سال گذشته ۱۰۹۱ مگاوات مصرف داشته ایم  که سه برابر مصرف در بقیه سال بوده است.

وی در باره بحث مدیریت مصرف و کاهش پیک در سال ار کرد: با مدیریت مصرف و کاهش پیک در بخش صنعت و کشاورزی و اداری و ایجاد تفاهنامه ۶۴ مگا وات در تابستان سال گذشته صرفه جویی داشته ایم و این یعنی ایجاد نیروگاه مچازی به مقدار ۶۴ مگا وات و صرفه جویی حدود ۶۴ میلیون دلار

مهندس نصیری ادامه داد: در صورت مصرف کمتر برق به شبکه ها استرس کمتر وارد می شود و فرسودگی نیز کمتر می شود.

بر اساس تکالیف شرکت توانیر که برنامه محور  و شاخص پذیر می باشدسهم هر واحد در میزان صرفه جویی را مشخص کردیم

وی افزود: بر اساس تکالیف شرکت توانیر که برنامه محور  و شاخص پذیر می باشدسهم هر واحد در میزان صرفه جویی را مشخص کردیم.

  مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان در باره میزان مصرفی ادارات استان و نقش آنان در کاهش مصرف تصریح کرد:با توجه به اینکه ۴٫۴ درصد مشترکین برق استان را مشترکین اداری تشکیل می دهند و این مشترکین ۸٫۶۷ درصد برق مصرفی در استان را به خود اختصاص داده اند انتظار است با اجرای این طرح، قسمتی از سهمیه کاهش پیکی که شرکت توانیر برای استان در نظر گرفته است را محقق کنیم.

 مهندس نصیری  با اشاره به آغاز اجرای این طرح از (۱۵ تیر) در تمامی ادارت استان، اظهارداشت: عدم استفاده از سیستم های سرمایشی در یک ساعت پایانی وقت اداری، تنظیم درجه برودت سیستم های سرمایشی بین ۲۴ تا ۲۶، حداکثر استفاده از نور طبیعی در طول روز و پایبندی به اجرای طرح سلامت به وقت گلستان از مهمترین تعهدات این میثاق نامه است.

 وی از اجرای طرح ساعت به وقت گلستان از امروز ۲۸تیرماه خبر داد و گفت: پیک بار مصرف برق استان در (۲۵ مرداد) سال گذشته با پیک DSC08217 [1]مصرف ۱۰۹۱ مگاوات رخ داد که با تعیین سهمیه ۶۴ مگاواتی جهت کاهش پیک برای استان در صدد هستیم از راه های مختلف مشارکت مشترکین برق استان را برای مدیریت مصرف در روزهای احتمالی وقوع پیک جلب کنیم.

نصیری در باره برنامه ریزی در صرفه ۴روز از تابستان که احتمال پیک برق بیشتر است اظهار کرد: در این راستا در شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان کارگروهی تشکیل شده تا بر اساس شیوه های موجود، ۴ روز که احتمال وقوع پیک در آنها بیشتر است را پیش بینی کند که روزهای ۲۸ تیر و ۴، ۱۱ و ۱۸ مرداد به عنوان روزهای احتمالی وقوع پیک تعیین شده  و همه مشترکین مصارف غیر ضروری را از مدار خارج کنند مانند استفاده از اتو و لباسشویی و سه شوار و سایر وسایل برقی غیر ضروری.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان در باره صرفه جویی در مصرف برق ، استفاده حداکثری از روشنایی طبیعی روز، خاموش کردن لامپ های اضافه و جایگزینی آنها با لامپ های کم مصرف و LED، تنظیم دمای سیستم های سرمایشی بین ۲۴ تا ۲۶ و استفاده متناوب از پنکه و خاموش کردن لوازم برقی غیر ضروری نام برد.

 وی در ادامه با اشاره به اینکه از ۶۷۰ هزار مشترک استان ۹۹ درصد مشترکین برق استان قبوض خود را به صورت غیر حضوری پرداخت می کنند، گفت: درصد پرداخت های غیر حضوری در استان در سال ۹۳ حدود ۶۲ درصد بوده که این میزان در سال گذشته ۹۶ درصد و در حال حاضر به حدود ۹۹ درصد رسیده است. در پرداخت غیر حضوری قبوض برق استان در کشور مقام اوّل را کسب کرده است

 مهندس نصیری ادامه داد: از مجموع پرداخت های غیر حضوری در استان، ۲۰ درصد پرداخت ها از طریق دستگاه خود پرداز، ۲۲ درصد پرداخت ها از طریق اینترنت و اینترانت، ۵۰ درصد پرداخت ها با استفاده از پایانه های فروش و ۸ درصد از طریق پیام کوتاه و تلفنبانک پرداخت می شوند.

 وی از رشد ۱۶ درصدی شاخص های کلان صنعت توزیع برق استان در دولت تدبیر و امید خبر داد و افزود: مصرف انرژی الکترونیکی استان در خرداد ۹۲، دو هزار و ۳۴۰ میلیون کیلو وات ساعت بود که در خرداد امسال با رشد ۴۱٫۲ درصدی به ۳ هزار و ۲۹۷ میلیون کیلو وات ساعت رسیده است.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان خاطرنشان کرد: جمعیت روستایی بهره مند از برق استان نیز در این مدت با رشد ۹٫۹ درصدی به ۲۴۵ هزار و ۵۸۵ مشترک و مشترکین عادی و دیماندی با ۱۴ درصد رشد با ۶۶۲ هزار و ۴۴ مشترک و مشترکین صنعتی با ۱۷٫۵ درصد به ۱۰ هزار و ۴۱۱ مشترک رسیده است.

 مهندس نصیری سپس افزود: تعداد دستگاه های روشنایی معابر شهری و روستایی با رشد ۱۱٫۸ درصد به یک میلیون و ۱۰۶ هزار و ۴۳۰ دستگاه، طول شبکه فشار متوسط و ضعیف استان با رشد ۱۴ درصد به ۱۴ هزار و ۳۷۵ کیلومتر و ظرفیت و تعداد پست زمینی و هوایی استان با ۱۴٫۲ درصد رشد به دو میلیون و ۱۰۸ هزار و ۶۰۵ کیلووات افزایش یافته و تلفات انرژی نیز از ۱۵٫۴ درصد به ۱۲٫۹۷ درصد کاهش یافته است.DSC08224 [2]

  مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان  در خصوص بدهی مشترکان به شرکت و بدهکاری شرکت برق به پیمانکاراناظهار داشت : مشترکین برق حدود ۴۷ میلیارد تومان به این شرکت بدهکار هستند و این شرکت نیز همین مقدار به پیمانکاران بدهی دارد.

مهندس نصیری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان در باره دیدار با دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه ریزی کشور در سفر اخیر وی به استان گلستان بیان داشت: یکی از بحث های این دیدار بحث نیروگاه علی آباد  بوده که وی قول مساعد داده که بدهی این نیروگاه به بانکها و طلب این شرکت از توانیر تهاتر شود.

وی همچنین ازبرنامه های دیگر این دیدار از استفاده از تملک دارائی بیشتر با توجه به اعلام منطقه گرمسیری در بعضی از نقاط استان و فرسودگی زیاد شبکه توجه بیشتر به بودجه استانی علاوه بر بودجه کشوری بوده است.

DSC08228 [3]

DSC08227 [4]

0 [5]
0 [5]