با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان محمودرضا روحانی فر به عنوان سرپرست جدید شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان معرفی شد

البرز گلستان/در آیینی با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان “محمودرضا روحانی فر” به عنوان سرپرست جدید شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان معرفی و از زحمات “سید احمد حسینی” دبیر پیشین شورا تقدیر بعمل آمد.

“علی اصغر طهماسبی” در این آیین طی سخنانی ضمن تقدیر از زحمات شبانه روزی دبیر پیشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و آرزوی کسب توفیق برای سرپرست جدید، گفت: مبارزه با مواد مخدر اولویت اول سند جامع امنیتی استان است.

وی با بیان اینکه ۱۱۳ نقطه آلوده در استان گلستان وجود دارد، اظهار کرد: ما از فرمانداریها خواسته ایم تا ضمن شناسایی شاخص ترین نقطه آلوده حوزه جغرافیایی خود، هر چه سریعتر با کمک شورای تأمین شهرستان اقدام به پاکسازی این نقاط نمایند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار یادآور شد: ما در سال گذشته ۳ روستای شاخص و منطقه آلوده را در گرگان و گنبدکاووس با کمک خود اهالی پاکسازی کردیم و به زودی به همراه اعضاء شورای تأمین استان در مساجد واقع در این روستاها حضور پیدا خواهیم کرد و ضمن بازدید از این مناطق با مردم پیرامون وضعیت محیط زندگی شان گفتگو خواهیم کرد.

طهماسبی با بیان اینکه سیاست گذاری، برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت چهار وظیفه عمده در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است، افزود: سیاست گذاری های کلان در این حوزه در مرکز و توسط دولت محترم، وزیر کشور و جانشین ایشان در ستاد مبارزه با مواد مخدر، صورت می گیرد و به استانها ابلاغ می شود.

وی اضافه کرد: شما در شورای هماهنگی وظیفه دارید سیاست های ابلاغی را بومی سازی و برای پیاده کردن آن برنامه ریزی کنید، ضمن اینکه دبیرخانه شورای هماهنگی به عنوان پیشانی کار مبارزه و پیشگیری در استانها باید هماهنگی لازم را بین دستگاههای عضو شورا و کمیته های ذیل آن بوجود آورده و در نهایت بر عملکرد آنها نظارت داشته باشد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار در ادامه با تأکید بر بهسازی نقاط آلوده استان خواستار سرکشی و بازدیدهای دوره ای از این نقاط شد.

طهماسبی با بیان اینکه ایجاد بانک اطلاعاتی بهبود یافتگان از ضرورت های این حوزه است اظهار کرد: باید با بکارگیری فن آوری نرم افزاری، بانک اطلاعاتی جامع و کاملی از تمامی قاچاقچیان، زندانیان مرتبط با مواد مخدر، معدومین، بهبود یافتگان و حتی خانواده های آنها وجود داشته باشد.

وی در ادامه بر کیفیت بخشی به مرکز ماده ۱۶ استان، بهینه سازی امر جمع آوری معتادین، حرفه آموزی مراکز درمانی، فعالسازی کمیته اشتغال و توانمند سازی معتادان بهبود یافته، حمایت از سازمان های مردم نهاد فعال در این حوزه، ارتباط مستمر با دانشگاهها و مراکز علمی و اجتماعی نمودن امر مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان، استفاده از خدمات مشاورین و روانشناسان، سرمایه گذاری در حوزه پیشگیری، بومی سازی راهکارهای مبارزه و مقابله، ایجاد پیوست فرهنگی اجتماعی در امر مبارزه، تلاش برای ساماندهی معتادان متجاهر و پیگیری و نظارت بر انجام طرح های مبارزه تا حصول نتیجه را، از دیگر موارد مورد اهتمام شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان عنوان کرد.

1468744288_img_0005

1468744341_img_0026

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱:۳۷ ب.ظ

دیدگاه