مهندس ربیعی معاون استاندار گلستان خبرداد:دولت حامی بخش خصوصی ، میدان دار اصلی در بخش تجارت وتولید باید بخش خصوصی باشد

البرز گلستان/مهندس ربیعی معاون استاندار گلستان در نشست خبری  ضمن اعلام تصویب ۱فوریت لایحه منطقه آزاد اینچه برون در باره برنامه بانکها در استان اظهار داشت : هنر ما در مصارف بانکها هدایت  نقدینگی و اعتبارات  بانکها  به سوی تولید مولدواقتصاد فعال می باشدوبانکها باید بازوی محرکه تولید باشند.

وی در ادامه ضمن اعلام نامگذاری سال جدید افزود: با توجه به نامگذاری امسال  به نام سال اقتصاد مقاومتی و اقدام وعمل دولت نیز با مدیریت در قالب قرار گاه اقتصادی کار خود را انجام می دهد.ودر استان نیز جلسات قرارگاه بصورت هفتگی برگزار می گردد .

ربیعی  ادامه داد: برای فعال نمودن واحدهای تولیدی  نیمه فعال و واحدهای تولیدی با حداقل ۶۰درصد آمادگی تولیددر استان  درمجموع  کشور ۱۶هزار میلیارد تومان پیش بینی کردند  که سهم استان مبلغ۴۲۰میلیارد تومان می باشد و گلستان  یکی از استانهای موفق در بحث مدیریت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که زیر مجموعه ستاد اقتصاد مقاومتی قراردارد رمی باشد.

ربیعی معاون استاندار گلستان از تصویب مبلغ ۴۵۰میلیارد تومان در قالب ۳۳۲ طرح و پروژه نام برد که ۶۷ طرح آن مربوط به بخش کشاورزی و مابقی به بخش معدن و صنعت نام برد.

وی افزود: با نکها موظفند ظرف یکماه امکانات و اعتبارات لازم را در اختیار  واحدهای نیمه تعطیل ویا با ظرفیت کامل کار نمی کنند ویا واحدهای کار می کنند و لی به سقف پایانکار  نرسیدند و به سقف ۶۰درصد رسیده است و احدهای تولیدی که تاسیسات انان فرسوده است قراردهد.

معاون اقتصادی استاندار گلستان در ادامه بیان نمود :حداقل ۳۵۰۰تا ۳۸۰۰ شغل مستقیم در این راستاایجاد می شود .

وی ادامه داد: با اشتغال غیر مستقیم می توان نرخ بیکاری استان را که در سال ۹۲به ۱۳/۷ اعلام شده است و در سال ۹۴ به ۱۱/۸ رسیده  در پایان سال۹۵ به عدد خوبی برسانیم

ربیعی در باره تقلیل سود بانکها بیان داشت : دولت سود بانکی را از۲۲درصدبه ۱۸درصد  تقلیل داده  ونگاه دولت در ابتدا کنترل تورم در کلان کشور بوده است و در بحث تورم از بالای ۴۰درصد به ۹/۵ درصد رسیده است. که بعد از ۴۰ سال تورم در کشور کنترل شده است.

ربیعی در باره  فاز دوم  بحث رونق اقتصادی تاکید کرد:  فاز دوم  بحث رونق اقتصادی است و سیاست دولت سیاست انبساطی در وارد کردن نقدینگی در جامعه و  کسب و کار هست  و دولت بخاطر همین ۱۶هزار میلیارد تومان وارد کرد و استانها در حال جذب هستند.

وی افزود : آنچه در استان گلستان در دستور کار قرار دارد  استانی  جدید و نوپا است  و باید در این راه  زیر ساخت و نقشه راه اقتصادی را تهیه می کردیم و الان بخش عمده نقشه راه اقتصادی آماده است .

معاون استاندار گلستان سپس اعلام کرد:یکی از محورهای ۵ گانه اقتصاد مقاومتی  برون گرائی است و در واقع صادرات کالاها و محصولات تولید شده .

وی افزود : با توجه به اینکه گلستان یک استان مرزی بوده و بصورت جاده ای بوده و الان با افتتاح خط راه آهن ایران و ترکمنستان و قزاقستان که در آذر ماه ۹۳ افتتاح شده است  ما می توانیم از راه اهن استفاده کنیم  و در سه ماهه امسال بیشاز ۴۰۰ واگن صادرات از قبیل سیب زمینی و سیمان و محصولات دامی و غیره داشته  و این زیر ساخت در حال تکمیل می باشد.

ربیعی ادامه داد: بحث  جاده مسیر گرگان به شرق و بحث راه آهن گرگان به مشهد که مطالعات آن تمام شده است و برای ۲۴ کیلومتر راه آهن اعلام کرده که مناقصه برقرار کند

ربیعی وضعیت ریلی استان در صادرات اظهار کرد:باتبدیل و اتصال ریل ترکمنستان علیصدر در این هفته برای زیر ساخت و اتصال این دوخط   برای هر واگن چیزی تا حدود۷۰۰هزار تومان هزینه ها کاهش پیدا می کند. و این باعث رغبت صادر کننده برای صادرات می شود.

وی در باره وضعیت جزیره اشوراده به عنوان یک قطب اقتصادی و گردشگری تصریح کرد:آشوراده طرح مطالعات آن در انتهای کار است و انشا الله یکی از زیر ساختهای بزرگ اقتصادی  منطقه است

ربیعی در باره زیر ساخت ها خاطر نشان کرد:  زیر ساخت هامطالعه شده است و الان در مرحله اجرا است وتا بتوانیم  برای آینده  شرایط بهتری داشته باشیم

ربیعی در باره بخش خصوصی و حمایت های دولت در باره آن اظهار کرد : نکته مهم این است دولت رقیب بخش خصوصی نبوده ونیست و دولت حامی بخش خصوصی است و میدان دار اصلی در بخش تجارت وتولید باید بخش خصوصی باشد دولت باید حامی باشد و زیر ساختهای مانند جاده و فرودگاه شبکه حمایتی و اداری و تصویر سازی آماده کند.

وی در خاتمه بیان داشت: پنجره سرمایه گذاری و حمایت وهدایت و راهنمایی مدیران در بحث سرمایه گذاری جزء اصول کار ی ما می باشد

photo_2016-07-15_22-31-22

photo_2016-07-15_22-31-49

 

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۵ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۶:۰۶ ب.ظ

دیدگاه