مهندس مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان خبرداد:تاسیس مراکز مشاوره و کارآفرینی طرح تاک دانش در دانشگاه ها باعث توسعه فرهنگ کارآفرینی و تغییر نگرش دانشجویان نسبت به بازار کار

البرزگلستان/مهندس امراله عباسی در جمع کارشناسان اشتغال این اداره کل اظهار کرد: تاسیس مراکز مشاوره و کارآفرینی در دانشگاه ها در قالب طرح ” تاک دانش ” باعث توسعه فرهنگ کارآفرینی و تغییر نگرش دانشجویان نسبت به بازار کار و آشنایی آنان با نیازها و فرصتهای شغلی آینده بازار کار استان خواهد شد.

وی افزود: در واقع الگوی تاک دانش مجموعه ای از اقدامات منسجم ، نطام مند و نهادینه است که به آشنایی گسترده و عملی دانشجویان بازار کار و ایجاد تعامل سازنده و کارآمد بین دانشگاه و بازار کار منجر خواهد شد.

مهندس عباسی تاکید کرد: تربیت نیروی انسانی خلاق نوآور و کارآفرین، بسترسازی علمی و عملی برای توانمندسازی، مهارت آموزی و اشتغال پذیری نیروی کار بالقوه (دانشجویان در حال تحصیل)، آموزش مهارتهای کسب و کار و کارآفرینی و کاهش هزینه های معنوی و مادی جستجوی شغل، از جمله مهمترین اهداف مورد انتظار از اجرای موفق این الگو می باشد.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی در ادامه بیان داشت: به حداقل رسانیدن دوران جامعه پذیری فارغ التحصیلان دانشگاهی در بازار کار و حذف هزینه های آماده سازی نیروی کار دانش آموخته برای کارفرمایان ، : از دیگر اهداف مهم اجرای این طرح در استان می باشد.

عباسی در پایان گفت: در همین راستا اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان با  همکاری دانشگاه های استان نسبت به ایجاد مراکز مشاوره اقدام نموده است که اولین مرکز با همکاری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گلستان در ساختمان پردیس این دانشگاه راه اندازی شده است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۳:۵۸ ب.ظ

دیدگاه