یازرلو مدیرکل روابط عمومی استانداری گلستان :رتبه‎بندی اصحاب رسانه به رشد و توسعه استان کمک خواهد کرد/الزام دستگاههای اجرائی به انتشار آگهی ها از طریق اداره کل ارشاداسلامی

البرز گلستان/علی یازرلو مدیرکل روابط عمومی استانداری گلستان  امروز در دیدار با اعضای هیأت‎مدیره خانه مطبوعات استان گلستان اظهار کرد: رتبه‎بندی اصحاب رسانه به رشد و توسعه استان کمک خواهد کرد که همه باید این اقدام مهم را ارج نهاده و مورد حمایت قرار دهیم.

وی با بیان اینکه تفویض اختیارات در حوزه رسانه حتی‎المقدور باید به خانه مطبوعات واگذار شود، تصریح کرد: تشکل صنفی و قانونی خانه مطبوعات می‎تواند به بهترین نحو اهالی رسانه را نظارت و پالایش کند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری گلستان با اشاره به اینکه ترکیب جدید هیأت مدیره خانه مطبوعات واقعا از جنس رسانه است ابراز امیدواری کرد تا این تیم در سایه همدلی و هم‎افزایی بتوانند اتفاقات خوبی برای جامعه رسانه‎ای استان رقم بزنند.

یازرلو با بیان اینکه تعیین ردیف بودجه استانی برای خانه مطبوعات، توزیع عادلانه آگهی مطبوعات و رفع مشکلات صنفی به ویژه بیمه خبرنگاران جزو مهمترین اولویت‎های این حوزه است قول مساعد داد تا در جلسه شورای اطلاع‎رسانی استان از هیأت مدیره خانه مطبوعات دعوت شود تا دغدغه‎ها و اولویت‎‎های این تشکل صنفی با استاندار در میان گذاشته شود.

وی با بیان اینکه خانه مطبوعات باید ملجأ اصحاب رسانه باشد، اظهار کرد: ما از سیاسی کاری ضربه‎های بسیاری خوردیم خانه مطبوعات نباید افق آینده را به سمت مسائل سیاسی سوق دهد، البته مجموعه‎ای که به عنوان هیأت مدیره خانه مطبوعات استان منتخب جامعه رسانه‎ای قرار گرفته است یقینا تلاش خود را در پیگیری مطالبات صنفی جامعه هدف قرار داده است.

مدیرکل روابط عمومی استانداری گلستان در خصوص توزیع عادلانه آگهی مطبوعات گفت: تمامی مدیران دستگاه‎های اجرایی استان باید آگهی‎های خود را به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان تحویل دهند تا ساختار نظام‎مند شکل بگیرد.

یازرلو با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره‎های رسانه که توسط برخی ادارات یا دانشگاه‎ها برگزار می‎شود باید از طریق خانه مطبوعات انجام شود، افزود: برگزاری جشنواره رسانه و مطبوعات در حوزه‎های تخصصی با تعامل و همکاری خروجی بهتر و مناسب‎تری به دنبال دارد.

وی بر لزوم پرورش خبرنگار تخصصی در رسانه‎های استان تاکید کرد و گفت: باید خبرنگارانی در استان پرورش پیدا کنند که در حوزه‎های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی به گونه‎ای قلم بزنند که بُرد ملی داشته باشد، چنین ظرفیت‎هایی در گلستان وجود دارد، خانه مطبوعات می‎تواند با استعدادیابی این جامعه درصدد توسعه گلستان گام‎های اساسی بردارد.

مدیرکل روابط عمومی استانداری گلستان افزود: گاهی مشاهده می‎شود خبرنگاری به دلیل فقدان آگاهی به مسائل در جلسات خبری نمی‎توانند سوالات تخصصی بپرسند که این ضعف بزرگی در صنف رسانه محسوب می‎شود.

یازرلو در خصوص برگزاری روز یا هفته گرامیداشت خبرنگار بیان کرد: استانداری حمایت خود را در این زمینه اعلام می‎کند، فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در تعامل با خانه مطبوعات می‎توانند برنامه‎ای در شأن و جایگاه اصحاب رسانه برگزار کنند.

وی تقویت ابعاد نرم‎افزاری جامعه خبری را اولویتی مهم خواند و گفت: اصحاب رسانه استان گلستان باید از لحاظ  شخصیتی و تخصصی پالایش شوند که این مهم به مرور زمان قابل تقویت شدن است.

یازرلو با اشاره به اینکه خانه مطبوعات باید تصمیم‎گیر و تصمیم‎ساز باشد، گفت: قلم‎ها و نقدهایی که از سوی یک رسانه مطرح می‎شود باید به سمت همدلی باشد تا خروجی مطلوب حاصل شود.

dsc_9904

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۳:۰۱ ب.ظ

۱ نظر

نظر 1 - 1 از 1ابتدا« قبل بعد  » آخرین 
  1. 0

    اولین جلسه برنامه ریزی طرح کتابت وصیت نامه شهدای مدافعین حرم برگزار گردید.
    با حضور ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی ، اداره حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ، بسیج هنرمندان و آموزشگاه مرکز تخصصی خوشنویسی ریحان برگزار گردید.
    به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرگان :
    اولین جلسه هماهنگی و برنامه ریزی کتابت وصیت نامه های شهدای والامقام مدافعین حرم شهرستان گرگان با حضور ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی ، اداره حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ، بسیج هنرمندان و آموزشگاه مرکز تخصصی خوشنویسی ریحان برگزار گردید.
    مهدوی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرگان در گفتگو با واحد خبر گفت: این همایش به منظور ارج نهادن به مقام شامخ شهدای مدافعین حرم که با نثار خون خود ریشه درخت اسلام را آبیاری نموده اند و همچنین آشنایی مردم شهید پرور و فرزندان ایران اسلامی با اندیشه های والای این شهدای گرانقدر برگزار خواهد شد.
    ایشان در ادامه افزود : در این جلسه مقرر گردید که با حضور دستگاههای اجرایی و فرهنگی شهرستان گرگان این همایش همزمان با سالروز هفته دفاع مقدس در دو نقطه از محل های پرتردد شهر گرگان به صورت همزمان برگزار گردد.
    یعقوب مهدوی گفت : گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و بالاخص شهدای مدافعین حرم به منزله ارج نهادن به وارسته ترین انسانها و پاکترین و بی ریا ترین فرزندان ایران اسلامیمان می باشد .
    مهدوی ادامه داد: با ارزشترین و گرانبهاترین چیز برای هر انسان جان می باشد و این فرزندان پاک گرگان زمین و اهداء این سرمایه عظیم خود به ما آموختند که در راه ائمه و خاندان پاکشان نثار جان حداقل چیزی است که یک مسلمان وارسته می تواند تقدیم نماید و گام نهادن در این راه یکی از بالاترین افتخارات است که نصیب هر انسانی نخواهد شد و فقط بهشتیانند که به این مقام الهی دست خواهند یافت یعنی ایثار جان در راه امام شهیدان و خاندان پاک و سلاله پاکشان
    لازم به ذکراست همزمان با برگزاری این همایش ۱۰ نفر از هنرمندان انجمن تجسمی که در رشته تصویرگری فعالیت می نمایند به صورت زنده و در قالب کارگاه ورکشاب اقدام به طراحی تصویرشهدای گرانقدر مدافع حرم شهرستان گرگان خواهند نمود.

نظر 1 - 1 از 1ابتدا« قبل بعد  » آخرین 

دیدگاه