وفائی مدیرکل ثبت احوال گلستان خبرداد: جمعیت استان تا پایان خرداد ۹۵ به یک میلیون و ۹۲۸ هزار و ۱۶۳ رسید

البرز گلستان/حسن وفایی، مدیرکل ثبت احوال گلستان، امروز photo_2016-07-11_18-32-25در جمع اصحاب رسانه گلستان حضور پیدا کرد و ضمن بیان تبین برنامه ها و اهداف اداره کل ثبت احوال استان به سوالات خبرنگاران حاضر در جلسه پاسخ داد.

وفائی ابتدا در باره نقش مطبوعات و اصحاب رسانه اظهار کرد: ما اعتقاد داریم که بدون رسانه نمی توان پرواز کرد  و از بالهای مدیران شما اصحاب رسانه هستید.

وفائی از ثبت وقایع ولادت در ۹۹/۷در صد در موقع قانونی و از ثبت وقایع وفات در ۹۹/۴در صد در موقع قانونی نام برد که یکی از شاخصه های اندازه گیری هر استان و کشور است.

وی سپس در باره وضعیت کارت هوشنمد در استان اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰۰ هزار درخواست صدور کارت هوشمند از مردم استان اخذ شده که از این تعداد حدود یکصد و ۸۳ هزار کارت صادر و وارد استان شده و حدود یکصد و ۶۲ هزار کارت تحویل مردم شده است و بیش از ۲۰ هزار کارت هوشمند صادر و در واحدهای تابعه قرار دارد.

 وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی های انجام شده امسال حدود ۴۰۰ هزار کارت هوشمند ملی تحویل مردم استان می شود، افزود: از این تعداد از اول اردیبهشت تا کنون اقدامات صدور یکصد هزار کارت هوشمند انجام شده است.

مدیرکل ثبت احوال گلستان یکی از مشکلات اساسی در ارائه خدمات در بستر کارت هوشمند ملی  رامربوط به فیبر نوری نام برد

وفایی استقبال مردم از صدور کارت هوشمند ملی را مثبت ارزیابی کرد و اظهارداشت: جهت صدور کارت هوشمند ملی هیچ مشکلی نداریم و در حال حاضر با توجه به اینکه استان در فصل کشاورزی قرار دارد درخواست ها کاهش یافته که با پایان فصل استقبال بیشتر می شود.

مدیرکل ثبت احوال گلستان با اشاره به ثبت وقایع چهارگانه در استان، تصریح کرد: تا پایان خرداد سال جاری، جمعیت استان به یک میلیون و ۹۲۸ هزار و ۱۶۳ رسید که نسبت به جمعیت سال گذشته ۷ هزار و ۵۹۵ نفر افزایش یافته است.

 وی در باره ولادت در سه ماهه اول امسال بیان کرد: این تعداد در مقایسه به مدت مشابه سال قبل که ۹ هزار و ۶۹۵ ولادت بود ۴ دهم درصد کاهش یافت.

 وفایی تصریح کرد: بیشترین کاهش ولادت در این مدت در بندرگز و بیشترین افزایش ولادت در آزادشهر بوده است که در شبانه روز ۱۰۴ واقعه ولادت در استان ثبت شد.

وی افزود:نسبت جنسی در سه ماهه اول سال جاری ۱۰۹ می باشد ، یعنی به ازای هر ۱۰۹ ولادت پسر ، ۱۰۰ ولادت دختر به ثبت رسیده است .photo_2016-07-11_18-32-20

 وی با اشاره به کاهش ۷٫۷ درصدی وفات در سه ماهه امسال، اظهارداشت: در این مدت دو هزار و ۶۱ مورد واقعه وفات در استان ثبت شد که در هر شبانه روز ۲۲ واقعه وفات در استان ثبت شده است.

 مدیرکل ثبت احوال گلستان خاطرنشان کرد: بیشترین ثبت وفات در گرگان و کمترین ثبت وفات در بندرگز و گمیشان صورت گرفته است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان گلستان در باره میزان مرگ میر در استان اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال بیماری‌های قلبی و عروقی ۶۸۹ مورد، علائم و حالات بد تعریف‌نشده ۴۱۳ مورد، سرطان‌ها و تومورها ۲۲۶ مورد، حوادث غیرعمدی ۱۵۵ مورد و بیماری‌های تنفسی ۱۳۱ مورد مرگ را به خود اختصاص داده است.

 وی همچنین  از کاهش ۱٫۱ درصدی ازدواج در سه ماهه اول سال خبر داد و گفت: در این مدت ۴ هزار و ۹۰۲ واقعه ازدواج در استان ثبت شد که در سال گذشته ۴ هزار و ۹۵۸ واقعه ازدواج ثبت شد.

 وفایی افزود: بیشترین ثبت ازدواج در گرگان و کمترین در شهرستان مراوه تپه و بیشترین افزایش ثبت ازدواج نسبت به سال گذشته در رامیان و کمترین آن در آزادشهر صورت گرفته است.و در سه ماهه امسال در هر شبانه روز ۵۳ واقعه ازدواج به ثبت رسیده است.

 مدیرکل ثبت احوال گلستان میانگین سن ازدواج آقایان را ۲۷ سال و خانم ها را ۲۲٫۹ سال عنوان کرد و گفت: بیشترین میانگین سن ازدواج در آقایان مربوط به گرگان ۲۸٫۵ سال و کمترین آن در کلاله با ۲۵٫۴ سال و بیشترین در خانم ها در گرگان با ۲۴ سال و کمترین در رامیان با ۲۱٫۴ سال بوده است.

وی با اشاره به افزایش ۱۷٫۶۲ درصدی طلاق در سه ماهه امسال در این مدت، اظهارداشت: در سه ماهه اول امسال ۹۲۱ واقعه طلاق در استان ثبت شد که مدت مشابه سال قبل آن ۷۸۳ واقعه بود.

 وفایی با بیان اینکه در هر شبانه روز ۱۰ واقعه طلاق در استان رخ داد، گفت: بیشترین طلاق در شهرستان بندرگز و کردکوی و کمترین آن در گالیکش رخ داده است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین افزایش ثبت وفات نسبت به سال گذشته در کردکوی و کمترین افزایش ثبت وفات نسبت به سال گذشته در گالیکش انجام‌شده است.

وی در خصوص نامگذاری فرزندان در استان افزود: استان گلستان در نامگذاری نام های ملی و مذهبی رتبه اول را دارد و اسم های فاطمه، فاطمه زهرا و زهرا در دختران و محمد، علی، امیر علی و امیر محمد در پسران بیشترین نام های انتخاب شده گلستانی ها برای فرزندان در این مدت بود.

 مدیرکل ثبت احوال گلستان خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۴۷ هزار شناسنامه در استان صادر شد که امسال نیز بر اساس سهمیه داده شده، ۶۰ هزار شناسنامه سهمیه داده شده است  صادر می شود که تا کنون هزار۱۵ شناسنامه عوض شده است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۲:۱۷ ب.ظ

دیدگاه