- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

مهندس پیش‌قدم رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان خبرداد: بررسی سندآمایش استان از سه منظر اقتصادی، انسانی و عوامل محیطی و طبیعی

البرز گلستان/مهندس  پیش‌قدم رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان  امروز در جلسه شورای برنامه‎ریزی و توسعه استان گلستان اظهار داشت: در سال ۹۵ براساس مصوبات و جلسات شورای اداری استان، فعال شدن کارگروه‌ها را خواهیم داشت و ستاد اقتصاد مقاومتی استان و شیوه‌نامه آن نیز تدوین شده است.

وی افزود: سازمان ها و وزارتخانه ها سیاست های خود را در تحقق اقتصاد مقاومتی تدوین کرده اند که در این راستا برش استانی این سیاست‌ها تهیه می‌شود و تاکنون نیز ۸ جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در استان برگزار شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان تصریح کرد: سند آمایش استان گلستان در ۳ مرحله در سال‌های ۱۳۸۶، دوره دوم سال ۱۳۸۸ و سال ۱۳۹۰ با ابلاغیه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی شروع به کار کرده است.

پیش‌قدم گفت: در اجرایی شدن سند آمایشی سرزمینی استان ۲۵ دستگاه‎ اجرایی همکاری داشتند و همچنین ارسال سند برای اصلاح آن به کمیته‎های ناظران و دستگاه‎های اجرایی صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی با دستگاه‌های اجرائی استان، برگزاری ۸ جلسه شورای محیط زیست، ۳ جلسه امنیتی و دفاعی در راستای تدوین سند مطالعاتی آمایش سرزمینی در استان برگزار شد و این سند در ۳۰ فروردین امسال به سازمان مدیریت برنامه‎ریزی ارسال شده است.

پیشقدم افزود:سندآمایش از سه منظر اقتصادی، انسانی و عوامل محیطی و طبیعی بررسی می شود و حضور نخبگان و فعالان اجتماعی می تواند در تدوین آن موثر باشد.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان گفت: در طراحی و تدوین این سند از نرم افزارهای اختصاص استفاده شده که قابلیت بهبود تصمیم گیری را داراست و با توجه به اینکه در استان جزو استان‎های بحرانی در حوزه آب هستیم از شیوه اس‌دبلیو برای شناخت حوزه آبی استان در سند مطالعاتی آمایش استان استفاده شده است.

 

0 [1]
0 [1]