مهندس پیش‌قدم رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان خبرداد: بررسی سندآمایش استان از سه منظر اقتصادی، انسانی و عوامل محیطی و طبیعی

البرز گلستان/مهندس  پیش‌قدم رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان  امروز در جلسه شورای برنامه‎ریزی و توسعه استان گلستان اظهار داشت: در سال ۹۵ براساس مصوبات و جلسات شورای اداری استان، فعال شدن کارگروه‌ها را خواهیم داشت و ستاد اقتصاد مقاومتی استان و شیوه‌نامه آن نیز تدوین شده است.

وی افزود: سازمان ها و وزارتخانه ها سیاست های خود را در تحقق اقتصاد مقاومتی تدوین کرده اند که در این راستا برش استانی این سیاست‌ها تهیه می‌شود و تاکنون نیز ۸ جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در استان برگزار شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان تصریح کرد: سند آمایش استان گلستان در ۳ مرحله در سال‌های ۱۳۸۶، دوره دوم سال ۱۳۸۸ و سال ۱۳۹۰ با ابلاغیه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی شروع به کار کرده است.

پیش‌قدم گفت: در اجرایی شدن سند آمایشی سرزمینی استان ۲۵ دستگاه‎ اجرایی همکاری داشتند و همچنین ارسال سند برای اصلاح آن به کمیته‎های ناظران و دستگاه‎های اجرایی صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی با دستگاه‌های اجرائی استان، برگزاری ۸ جلسه شورای محیط زیست، ۳ جلسه امنیتی و دفاعی در راستای تدوین سند مطالعاتی آمایش سرزمینی در استان برگزار شد و این سند در ۳۰ فروردین امسال به سازمان مدیریت برنامه‎ریزی ارسال شده است.

پیشقدم افزود:سندآمایش از سه منظر اقتصادی، انسانی و عوامل محیطی و طبیعی بررسی می شود و حضور نخبگان و فعالان اجتماعی می تواند در تدوین آن موثر باشد.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان گفت: در طراحی و تدوین این سند از نرم افزارهای اختصاص استفاده شده که قابلیت بهبود تصمیم گیری را داراست و با توجه به اینکه در استان جزو استان‎های بحرانی در حوزه آب هستیم از شیوه اس‌دبلیو برای شناخت حوزه آبی استان در سند مطالعاتی آمایش استان استفاده شده است.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۶:۲۷ ب.ظ

دیدگاه