طبرسا مدیر کل امور اقتصادی و دارایی گلستان:دستگاههای اجرایی از حضور ذیحسابان به عنوان مشاوران امور مالی بهره مند شوند

البرز گلستان/ ششمین جلسه ذیحسابان و مدیران امور مالی دستگاههای اجرایی استان گلستان با حضور طبرسا مدیر کل امور اقتصادی و دارایی گلستان، کیاء معاون اقتصادی اداره کل اطلاعات استان ، اسماعیلی رئیس اداره پولی و مالی اطلاعات استان ، امامی معاون نظارت مالی و رئیس خزانه معین استان  و ذیحسابان ومدیران امور مالی دستگاههای اجرایی استان در سالن جلسات اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان برگزار گردید.
طبرسا در این جلسه، تدبیر رهبر معظم انقلاب در القای تفکر اقتصاد مقاومتی را مؤثرترین راه حل مشکلات داخلی بیان نمود و افزود: اگر به درستی تدبیر اقتصاد مقاومتی را به مرحله عمل درآوریم ضمن گذر از تهدیدات بیگانگان، می توانیم شکوفایی اقتصادی و افزایش سطح رفاه عمومی را به ارمغان بیاوریم.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی گلستان پس از آن با بیان اینکه برنامه ریزی لازم به منظور دستیابی به اهداف برش استانی وزارت متبوع در ابتدای سال ۱۳۹۵ در اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان انجام شده است از ذیحسابان دستگاههای اجرایی خواستند اهتمام ویژه­ای را در مسیر اهداف اقتصاد مقاومتی و سه برنامه مهم و حساس مربوط به وزارت متبوع که در برنامه های ملی اقتصاد مقاومتی گنجانده شده است بکار گیرند.
طبرسا با تشریح نقش و جایگاه خزانه داری در وزارت امور اقتصادی و دارایی،وظایف ذیحسابان را مطابق ماده ۳۱ قانون محاسبات عمومی کشور مورد توضیح قرار دادند و اعمال نظارت قبل از خرج و تطبیق اسناد مالی با قوانین و مقررات مالی و محاسباتی را از اهم وظایف ذیحسابان دستگاههای اجرایی عنوان نمود.
ایشان در ادامه تعامل و هماهنگی بیشتر فی مابین ذیحسابان و مدیران دستگاههای اجرایی و همچنین دستگاههای نظارتی را مورد تأکید قرار دادند و با بیان اینکه « دستگاههای اجرایی از حضور ذیحسابان به عنوان مشاوران امور مالی بهره مند شوند»، خواستار مشارکت ذیحسابان در امر بودجه بندی دستگاههای اجرایی شدند.
طبرسا همچنین گزارشی از وضعیت عملکرد و عملکرد نظارتی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان گلستان را ارائه داشتند و با بیان دستاوردهای خزانه معین استان در سال ۹۴، وظایف و عملکرد اداره اموال و اوراق بهادار ،اداره خزانه معین ،اداره هماهنگی و تلفیق حسابها و اداره نظارت مالی را مورد تشریح قرار دادند.
کیاء معاون اقتصادی اداره کل اطلاعات استان گلستان نیز در ادامه جلسه بیانات مقام معظم رهبری را راهگشای حل و فصل تمامی مشکلات و ترسیم آینده ای روشن برای ملت و کشور اعلام داشت و از مجموعه برنامه های ملی اقتصاد مقاومتی بعنوان راه حل رونق تولید داخلی و علاج مساله بیکاری و تورم یاد نمود.
معاون اقتصادی اداره کل اطلاعات استان گلستان با بیان اینکه حضور دائمی و مؤثر ذیحسابان در دستگاههای اجرایی ونظارت دقیق بر پروژه ها موجبات تسریع در اجرا را فراهم می آورد ،خواستار بازدید عینی ذیحسابان و کنترل بیشتر پروژه ها و خرید محصولات و تولیدات داخلی توسط ذیحسابان شدند.
در ادامه اسماعیلی رئیس اداره پولی و مالی اداره کل اطلاعات استان گلستان نیز از ذیحسابان و مدیران امور مالی خواستند مراقبت لازم را در رعایت قوانین و مقررات در هر یک از حوزه های اداری و مالی دستگاههای اجرایی بعمل آورند.
رئیس اداره پولی و مالی اداره کل اطلاعات استان با بیان اینکه اداره کل اطلاعات آمادگی لازم را در زمینه های مختلف با ذیحسابان داشته و از این پس هم خواهد داشت ، افزودند: تلاش می کنیم با اطلاع رسانی بیشتر،  نقش کلیدی ذیحسابان برای دستگاههای اجرایی روشن تر شود و دستگاههای اجرایی از تخصص ذیحسابان به میزان کافی بهره­مند شوند. / منبع روابط عمومی

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۲:۵۸ ب.ظ

دیدگاه