پهلووری مدیرصندوق کارآفرینی امید گلستان:حمایت از راه‎اندازی بازارچه‎های صنایع دستی شهرستان‎های استان با ساماندهی میراث فرهنگی

البرز گلستان/پهلووری مدیر صندوق استان گلستان دردومین جلسه کارگروه اشتغال سال ۹۵ استان که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ،ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ، مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی و مدیران کل دستگاههای اجرایی و بانکها در محل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار گردید به ارائه گزارشی جامع از عملکرد صندوق کارآفرینی امید استان در سال ۹۴ و برنامه ها و اهداف سال ۹۵ پرداختند.

 در این جلسه  ایشان  هدف صندوق کارآفرینی امید را حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک و رفع دغدغههای شغلی و ازدواج با اولویت توسعه اشتغال روستایی و مناطق محروم دانستند و گفتند: حمایت از طرحهای خوشههای اقتصادی و زنجیره تامین، طرحهای با اولویت نیازهای واحدهای خدماتی، کشاورزی و صنعتی در استان وبا بازده کوتاه‌مدت از اولویتهای تسهیلات صندوق کارآفرینی امید به شمار میرود.

ایشان با تاکید بر اینکه ایجاد زنجیرههای تولید مهم‌ترین اولویت صندوق در بخش اشتغال است، افزود: در این راستا طرح «هر روستا یک محصول» با هدف شناسایی استعداد و ظرفیتهای مختلف روستاهای استان در حال اجراست که سعی داریم بحث اقتصاد و اشتغال را در مناطق روستایی افزایش دهیم.

پهلووری با اشاره به توسعه گردشگری در روستاها گفت: با توجه به اینکه نقاط مختلف استان، ظرفیتهای گردشگری خوبی دارد صندوق کارآفرینی امید به متقاضیانی که در راستای شناسایی ظرفیتهای روستاها و معرفی آن به گردشگران و مسافران، در قالب طرح های بوم گردی و … اقدام نمایند مورد حمایت مالی قرار می دهد.

در ادامه ایشان همچنین ابراز داشت: صندوق کارآفرینی امید نخستین موسسه ی مالی بوده که در استان گلستان نسبت به پرداخت  تسهیلات ازدواج ۱۰ میلیون تومانی اقدام کرده است  و در حال حاضر ۱۶۳ نفر به شعبات صندوق معرفی شدند.

پهلووری با بیان اینکه یک هزار و ۳۶۵ فقره تسهیلات در سال گذشته به متقاضیان پرداخت شد، ابراز داشت: در استان گلستان ایجاد زنجیره تولید روسری را در سال گذشته مورد حمایت قرار دادیم که هشت واحد در گنبد کاووس با این حمایت فعال شده اند که در حال حاضر سالانه یک میلیون قطعه روسری توسط این واحدها در استان گلستان تولید میشود.

ایشان در خصوص میزان پرداخت تسهیلات در سال ۹۴ عنوان نمودندصندوق استان در سال گذشته بیش از ۱۰۳% اعتبارات ابلاغی را جذب و به متقاضیان پرداخت نموده که از این لحاظ در کشور رتبه دوم را پس از استان تهران کسب نموده است ایشان رشد پرداخت تسهیلات در سال ۹۴ در مقایسه با سال ۹۳ را ۱۵۰% عنوان نمودند که بیشترین رشد در بین صندوق استانها بوده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته نخستین بازارچه صنایع دستی را در استان گلستان مورد حمایت قرار دادیم، گفت: در صورت راهاندازی  بازارچههای صنایع دستی شهرستانهای استان با ساماندهی میراث فرهنگی آمادگی داریم از این بازارچهها حمایت کنیم

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱:۱۶ ب.ظ

دیدگاه