معاون درمان وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی در گلستان/آقاجانی: با ایجاد بسترسیستم ارجاع و زیرساخت‎های آن در نظام تحول سلامت استان، گلستان می‎تواند پایلوت این طرح باشد

البرز گلستان/معاون درمان وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی در جمع هیأت رئیسه ،مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی گلستان ومدیران کل سازمانهای مرتبط توسعه زیرساخت‎های درمانی استان را از آغاز برنامه تحول نظام سلامت چشمگیر توصیف کرد وآن را افتخاری برای استان وحتی کشور عنوان کرد

دکتر آقاجانی افزود: توسعه بلوک‎های زایمان، ای. سی. یو، راه‎اندازی چهار کلینیک تخصصی،  توجه به خدمات مراقبتی در بیمارستان‎ها، دسترسی مردم به مرکز قلب مجهز برای خدمات داخلی قلب و توجه ویژه به بخش نرم ازاری و سخت افزاری در یک نقطه اتکاء جدی برای دانشگاه واستان به شمار می‎رود.

وی نمونه بازر تلاش دولت یازدهم در افزایش تخت های بیمارستانی را می توان در استان گلستان به همت همکاران عزیزمان مشاهده کرد که در سه سال گذشته از عمر دولت حدود ۸۰۰ تخت معادل ۵۰ درصد تخت های بیمارستانی موجود استان ایجاد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: به همت دانشگاه علوم پزشکی طرح بیمارستان تخصصی کودکان در استان گلستان آماده خواهد شد و ما نیز در وزارت بهداشت و درمان آمادگی داریم این طرح را حمایت کنیم تا استان گلستان یک مرکز ارجاعی و فوق تخصصی کودکان داشته باشد.

دکتر آقاجانی با بیان اینکه همکاری دانشگاه با بیمه سلامت فرصتی را برای کنترل هزینه‎های درمان ایجاد خواهد کرد، گفت:  امروز در استان گلستان بازدید فشرده‎ای از بخش‎های حوزه  درمان داشتیم و شاهد آن بودیم که اقدامات ارزنده‎ای در این حوزه در استان گلستان از نظر نرم افزاری و سخت افزاری اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: استان گلستان تا قبل از طرح تحول سلامت یک هزار و ۶۰۰ تخت بیمارستانی داشت و در امسال و سال گذشته ۸۰۰ تخت بیمارستانی به این ظرفیت  افزوده خواهد شد که خود یک کار عظیمی در استان به شمار می‎رود.

وی با بیان اینکه مرکز ناباروری نیز در استان گلستان به زودی افتتاح می‎شود، ابراز داشت: در کنار توسعه زیرساخت‎ها بحث نرم‎افزاری حوزه سلامت اهمیت دارد و باید با برنامه‎های هفتگانه دنبال شود و همچنین خطوط قرمز نیز رعایت شود.

معاون درمان وزیر بهداشت یادآور شد: با حرف نمی‎شود سیستم ارجاع را در نظام تحول سلامت ایجاد کرد و باید زیرساخت‎های آن را فراهم کنیم و استانی چون گلستان که توانسته بستر را مهیا سازد می‎تواند پایلوت این طرح باشد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه نسبت به سیستم ارجاع تلاش خوبی در استان صورت گرفته است، گفت: نظام ارجاع یکی از اولویت‎های طرح تحول نظام سلامت است که با جدیت آن را دنبال می‎کنیم.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا پایان امسال و با بهره برداری از بیمارستان های جدید دست کم ۱۰ هزار تخت به تخت های موجود مراکز درمانی کشور اضافه می شود.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان کار دولت یازدهم حدود ۲۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور مورد بهره برداری قرار می گیرد.
وی افزود: تلاش وزارت بهداشت در ایجاد تخت های بیمارستانی در سایه حمایت همه جانبه دولت یازدهم و با اجرای طرح تحول سلامت از اردیبهشت سال ۹۳ آغاز شده است این در حالیست که در دولت های گذشته سالانه یک هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی در کشور ایجاد می شد.
دکتر آقاجانی همچنین گفت: امسال ۲۳ میلیون نفر از جمعیت کشور شامل روستاییان، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر زیر پوشش نظام ارجاع بیمار قرار می گیرند.
وی با بیان این که اجرای نظام ارجاع بیمار یکی از اولویت های نظام سلامت به شمار می رود، گفت: برای عملیاتی شدن آن نیاز مبرم به ایجاد زیرساخت ها در حوزه درمان وجود دارد.
به گفته وی اکنون زیرساخت های اجرای نظام ارجاع بیمار در چند استان کشور فراهم شده است.
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اجرای طرح تحول سلامت کاهش هزینه، افزایش دسترسی در ارایه خدمات به مردم در مراکز درمانی و رضایتمندی عمومی را به همراه داشته است.
وی تصریح کرد: سال‎های سختی از نظر تامین منابع و اعتبارات برای دولت در حال سپری شدن است و امیدواریم با حمایت مجلس شورای اسلامی و دولت طرح تحول سلامت استمرار پیدا کند

وی از طرح کاهش کسری اعتبارت بیمه سلامت در سال ۱۳۹۵ با مصوبه دولت خبر داد و گفت: مدیریت هزینه‎های یکی از کارهای مهمی است که باید در امسال دنبال کنیم و در این زمینه طرح‎های مشترکی را با بیمه سلامت خواهیم داشت.

دراین جلسه مهندس ساکی مدیرکل منابع فیزیکی وزارت نیزانسجام تیم مدیریتی دانشگاه را مثال زدنی عنوان کردوگفت :با همین انسجام دوستان توانستند ۷۰۰ تخت بیمارستانی را به نتیجه برساند که من به آنان دست مریزاد میگوییم

وی افزود: یکی از اهداف وزارت بهداشت توسعه شبکه بهداشت بود که همکاران مان در استان گلستان با ساخت وتکمیل ۱۱۶ خانه بهداشت در مدت زمان کم رکورد بسیارخوبی داشتند و اکنون در استان یک شبکه بهداشت روستایی کامل داریم

وی همچنین ساخت کلنیک های ویژه و تخصصی رانماد برنامه تحول سلامت عنوان کردوافزود :گلستان دراین امر نیز در کشور پیشتاز است

رییس دانشگاه نیز دراین جلسه ضمن قدر دانی از نگاه مثبت دکتر آقاجانی وتیم همراه به استان ،توسعه زیرساخت های سلامت استان را حاصل تلاش همکاران وحمایت های تیم پرتلاش وزارتی عنوان کرد

 

 

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۸:۲۴ ق.ظ

دیدگاه