حجت الاسلام و المسلمین سهرابی مدیرکل اوقاف و خیریه گلستان درمراسم غبارروبی ضریح مطهر امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس از حضور گسترده و چشمگیر مردم در امامزادگان و بقاع متبرکه نسبت به سال قبل خبر داد

البرز گلستان/مراسم غبارروبی و عطر افشانی مرقد و ضریح مطهر امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس باحضور مدیرکل اوقاف و خیریه گلستان، نماینده مردم گنبدکاووس، در مجلس شورای اسلامی، معاون فرماندار ویژه گنبد و برخی مسئولان این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اوقاف و امور خیریه گلستان : در این مراسم معنوی ، شرکت کنندگان پس از بازگشایی ضریح مطهر امامزاده یحیی بن زید (ع) و جمع آوری نذورات مردمی، با گلاب ناب اقدام به غبار روبی بقعه و ضریح متبرکه این امامزاده نمودند.
مراسم غبارروبی ضریح مطهر امامزاده یحیی بن زید(ع) با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد و در ادامه با مداحی و مدیحه سرایی مداحان و خادمان این بارگاه منور این امامزاده همراه بود.
امامزاده یحیی بن زید(ع) نوه بلافصل چهارمین امام معصوم حضرت امام سجاد (ع) است که در سن ۱۸ سالگی درسال ۱۲۵ هجری قمری در راه نشر فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) به شهادت رسید.
این امامزاده که راوی، محدث و تاکید کننده بر امامت امام باقر (ع) و امام صادق (ع) بعد از امام سجاد (ع) بود، دوم مظلوم بعد از امام حسین (ع) است که امام صادق (ع) در شهادتش گریه کردند و فرمودند: ‘خدا رحمت کند پسر عمویم یحیی را و ملحق فرماید او را به آبا و اجدادش‘.
گفته می شود، یحیی بن زید (ع) امانتدار و کسی است که برای اولین بار صحیفه سجادیه، یادگار ارزشمند امام سجاد (ع) را به ایران آورده است..
حجت الاسلام و المسلمین سیف الله سهرابی خورشیدی با تاکید بر بهره گیری از فضائل این ایام از سوی آحاد مختلف مردم ، افزود : امسال حضور مردم در امامزادگان و بقاع متبرکه نسبت به سال قبل چشمگیر بوده است .

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۷:۵۴ ب.ظ

دیدگاه