- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

مهندس قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان خبرداد: تشکیل کمیته‌های پایش صادرات مرغ و رب گوجه‌فرنگی در استان

البرز گلستان/مهندس قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در جلسه کارگروه توسعه وصادرات غیرنفتی و حمایت از سرمایه‌گذاری استان اظهار داشت: یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی تولیدات صادرات‌محور است و در این راستا پایانه صادراتی صنایع‌دستی و فرش در گلستان راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: یکی از برنامه‌های صادرات در سال ۹۵ افزایش صادرات غیرنفتی استان گلستان از ۳۰۰ میلیون دلار به ۴۰۹ میلیون دلار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان تصریح کرد: برای دستیابی به این برنامه کمیته‌های پایش صادرات مرغ و رب گوجه‌فرنگی را در استان تشکیل دادیم و نتایج را در این کارگروه بررسی می‌کنیم.

قوانلو افزود: ما برنامه حمایت از صادرات را در استان گلستان داریم و اولویت ما هم با تولیدات صادرات‌محور است و در این بخش مشوق‌های صادراتی را درنظر گرفته‌ایم مانند تسهیلات یارانه‌دار ۱۶ درصدی برای بخش صنعت و تسهیلات ۱۴ درصد در بخش کشاورزی است.

وی گفت: همچنین تمام صادر‌کنندگان می‌توانند از یارانه ۶ درصد استفاده کنند و علاوه بر آن صادرکنندگانی که در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ رشد صادراتی حداقل یک میلیون دلار را داشته باشند می‌توانند معادل ۱٫۵ تا ۳ درصد به صورت مشوق یارانه صادرات کالاهای خود را دریافت کنند.

قوانلو اظهار کرد: همچنین به افرادی که بخواهند در نمایشگاه کشورهای هدف شرکت کنند، ۶ میلیون تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌شود و همچنین در صورت اجاره انبار، هزینه اجاره در کشور هدف به مدت یک‌سال پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان گلستان گفت: در بخش خطوط هوایی هم کمک تسهیلاتی دولت انجام می‌دهد.

وی ارائه برنامه‌های اجرایی، استفاده از مشوق‌های صادراتی، تسریع در احداث پایانه صادراتی صنایع دستی و فرش در اینجه‌برون، کشیدن خط ریلی عریض در مرز راه‌آهن ایران، ترکمنستان و قزاقستان برای حمل واگن‌های یخچال‌دار حتی به مقدار ۵۰۰ متر در داخل کشورمان، برنامه جهاد کشاورزی برای توسعه صادرات را از مصوبات مهم این کارگروه اعلام کرد.

0 [1]
0 [1]