ربیعی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان:وظیفه دولت حمایت از فعالان بخش خصوصی و تسهیل ورود تجار به بازارهای برون‌مرزی است

البرز گلستان/ ربیعی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان در جلسه کارگروه توسعه و صادرات غیر نفتی و حمایت از سرمایه‌گذاری استان اظهار داشت: برای رسیدن  به صادرات ۴۰۹ میلیون دلاری باید زمینه آن را در استان گلستان فراهم کنیم.

وی افزود: صاردات غیر ملموس و غیرنفتی مانند صنایع دستی و گردشگری در موضوع تجارت باید لحاظ شود و به عنوان یک ردیف برای آن پیش‌بینی شود تا به توسعه اقتصادی دست یابیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان تصریح کرد: حضور گردشگر در کشور و استان گلستان سرمایه ارزشمندی است که می‌تواند زمینه توسعه اقتصادی استان را فراهم کند.

وی افزود: گردشگر با دیدن از مکان‌های تاریخی و خرید کردن از سوغات و صنایع دستی ما زمینه ورود پول به استان را فراهم می‌کند و می‌توانیم با برنامه‌ریزی این پول‌ها را به استان وارد کنیم و زمینه رشد اقتصادی را به وجود آوریم.

ربیعی گفت: این سرمایه‌های ناملموس نیازمند فراهم کردن شرایط مانند خط ریلی، ایجاد نمایشگاه و حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان افزود: امسال با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، فرصت خوبی برای مردم و تجار برای رونق تولید و توسعه صادرات دو کشور است.

ربیعی گفت: اگر توسعه بازار هدف مورد توجه قرار نگیرد، رقبا با کالاهای خود آن را تصاحب خواهند کرد و این فرصت‌هایی که امسال از موقعیت پسابرجام و برگزاری میزهای تجاری مانند قزاقستان داریم باید برای توسعه همکاری‌ها و افزایش مراودات استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: وظیفه دولت حمایت از فعالان بخش خصوصی و تسهیل ورود تجار به بازارهای برون‌مرزی است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۰۸ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۸:۱۴ ب.ظ

دیدگاه