رئیس سازمان صنعت و معدن گلستان خبر داد : تلاش برای صادرات ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ گلستان به روسیه

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان از تلاش این استان برای صادرات ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ به روسیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار البرز گلستان وبه گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان ، حسینقلی قوانلو در مراسم گرامیداشت روز ملی صادرات که در هتل آذین گرگان برگزار شد، اظهار کرد: اگر استان و کشور ما می‌خواهد توسعه‌یافته شود باید بخش تجاری آن گسترش یابد.

وی ادامه داد: نخستین قابلیت استان گلستان قابلیت تجارت آن است و آنچه تجارت و معدن ما را می‎تواند به تحرک درآورد رونق کار صادرکنندگان و تولیدکنندگان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان خاطرنشان کرد: در ۶ ماه نخست سال جاری صادرات گمرکات استان به ۱۴۷ میلیون دلار رسید که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر عددی ۱۳ درصد و از نظر وزنی ۵۸ درصد رشد داشته است.

قوانلو گفت: کل صادرات استان از گمرکات و غیر گمرکات ۱۷۵ میلیون دلار در ۶ ماه نخست سال جاری بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: این رشد ۲۰ درصدی در شرایط فعلی به دلیل آنکه در سال ۹۲ نسبت به سال ۹۳ رشد منفی بوده است، امیدی در بازرگانان ایجاد کرده است.

*تلاش برای صادرات ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ گلستان به روسیه

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان تصریح کرد: این رشد در سال جاری در شرایطی ایجاد شده که از بخش دولتی هیچ تزریق سرمایه‎ای شکل نگرفته و این رشد، پتانسیل صادرکنندگان و تولیدکنندگان استان بوده است.

قوانلو بیان کرد: در بخش مصرف برق صنعتی در نیمه نخست سال جاری شاهد رشد ۷ درصدی بوده‎ایم که این رشد در بخش مصرف گاز ۱۴٫۷ درصد، فولاد ۱۲٫۷ درصد، لوازم خانگی ۲۶ درصد و در سه ماه نخست سال جاری نیز در بخش خودرو شاهد رشد ۷۰ درصدی بوده‎ایم که این نشانگر رشد اقتصاد است.

وی متذکر شد: برای تداوم این رشد نیاز است که بخش تولید و صادرات ما حمایت شود و اگر نظام بانکی کمکی را در این عرصه نکند، ممکن است که در بخش تولید شاهد صدمات شدیدی باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان تصریح کرد: لایحه حمایت از تولید سه ماه است که در مجلس شورای اسلامی وارد شده اما نمایندگان مجلس لوایح دیگری را بررسی می‎کنند و اگر هرچه زودتر این لایحه تصویب شود توان سرمایه در گردش بانک‎ها افزایش خواهد یافت که به طور طبیعی حمایت بانک‎ها از بخش صنعت و تولید نیر افزایش خواهد یافت.

وی در پایان ابراز داشت: در حال حاضر هم در تلاش هستیم ۱۰۰ هزار تن از تولید مرغ استان را به کشور روسیه صادر کنیم که در صورت تحقق این امر یک تحول عظیم در صادرات استان اتفاق خواهد افتاد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۰۲ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۶:۲۶ ق.ظ

دیدگاه