سرهنگ جاویدان”فرمانده انتظامی گلستان در دیدار با دادستان استان:مردم، مهم‌ترین رکن تولید امنیت در جامعه هستند

البرز گلستان/سرهنگ “علی‌اکبر جاویدان”فرمانده انتظامی گلستان در دیدار با دادستان گلستان گفت: خدمت به مردم توفیق ارزشمندی است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی نصیب کارکنان انتظامی و دستگاه قضائی شده است.

وی، ایمان به خدا، تعهد، امانت‌داری و گسترش عدالت اجتماعی را از ویژگی‌های کارکنان پلیس و دستگاه قضائی دانست و گفت: انتظار مردم از این دو دستگاه، برقراری عدالت اجتماعی در جامعه است.

رئیس پلیس گلستان با بیان این که با رویکرد جامعه محوری پلیس در سال‌های اخیر، چشم‌انداز امیدوارکننده‌ای در تعامل پلیس و مردم ایجاد شده است، گفت: مردم، مهم‌ترین رکن تولید امنیت در جامعه هستند و تجربه نشان داده است، هرگاه مردم در ماموریت پلیس مشارکت داشته‌اند، شاهد موفقیت در آن حوزه بوده‌ایم.

وی بیان داشت: در نگاه جامعه‌محوری، تلاش پلیس بر این است که همه موضوعات و معضلات را با نگاه اجتماعی حل و فصل کند که خوشبختانه در سایه این نگاه شاهد افزایش مشارکت‌های مردمی در تولید امنیت و در نهایت کاهش جرایم در سطح استان هستیم.

سرهنگ جاویدان ادامه داد: امنیت؛ زیربنای توسعه کشور است و پیشرفت و ترقی کشور در همه‌ حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در گرو برقراری امنیت پایدار است.

وی با تاکید بر ارتقاء تعامل پلیس و دستگاه‌های قضائی، ابراز داشت: هرچه سطح تعامل پلیس و دستگاه قضائی بیشتر و مستحکم‌تر باشد، شرایط ارتکاب جرم برای مجرمان سخت‌تر خواهد بود.

وی، ایجاد امنیت و آرامش در جامعه را هدف مشترک بین پلیس و دستگاه قضائی دانست و اظهار داشت: ملاک پلیس در اجرای ماموریت‌ها، قانون است و با هرگونه ناهنجاری و آشفتگی‌های اجتماعی برابر قانون برخورد و پرونده ها را جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارجاع می کند.

فرمانده انتظامی گلستان با بیان این که برخورد با تهیه و توزیع کنندگان مواد مخدر از مطالبات همیشگی مردم از پلیس است، تصریح کرد: موادمخدر، ریشه بسیاری از جرایم و معضلات موجود در جامعه است؛ بنابراین پلیس در سایه تعامل خود با دستگاه قضائی اقدامات بسیار خوبی را در حوزه برخورد با عوامل توزیع مواد مخدر در استان به مرحله اجرا گذاشته است.

سرهنگ جاویدان در پایان پیشگیری از وقوع جرایم را یک اصل انکارناپذیر در ماموریت‌های پلیس و دستگاه قضائی عنوان و خاطرنشان کرد: پیشگیری و کشف جرم انتظار به حق مردم از پلیس است.#

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۰۵ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۶:۳۸ ب.ظ

دیدگاه