دکترحسینی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان : بزودی مرکز پیوند کلیه در بیمارستان صیاد شیرازی راه اندازی می گردد

البرز گلستان/دکترسید احمد حسینی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به ارائه وضعیت کمی و کیفی درمان در استان پرداخت و گفت: حدود ۴۳هزار و ۸۹۸ نوزاد در سال ۹۴ در استان گلستان متولد شدند که ۴۹ درصد آنان به صورت سزارین بودند.

وی افزود: از موارد زایمان های سزارین استان، ۱۲هزار و ۷۷۰ مورد در بخش های دولتی و ۹هزار و ۱۹۷ مورد در بیمارستان های خصوصی صورت گرفت.

معاون درمان علوم پزشکی گلستان از راه اندازی واحد زایمان LDR در مرکز بیمارستان صیاد گرگان خبر داد و خاطرنشان کرد: ۱۰ اتاق در واحد LDR بیمارستان صیاد در نظر گرفته شده که در آن همراهی همسر تا مراحل پایانی زایمان میسر است، البته این امکان برای مردانی خواهد بود که دوره های مشاوره ای قبل زایمان را گذرانده باشند.

دکترحسینی تصریح کرد: راه اندازی واحد LDR در بیمارستان های آق قلا، کردکوی و پیامبر اعظم (ص) گنبدکاووس نیز پیش بینی شده است، انجام زایمان های بدون درد با عوارض کمتر و بدون خطر بیهوشی و همچنین زایمان زیر آب نیز در این وحادها صورت خواهد پذیرفت.

وی متذکر شد: این نوع زایمان ها با عوارض های بسیار کمتر از روش های دیگر انجام می شود اما بدلیل عدم ناآگاهی تمایل مردم نسبت به آنها کم است.

معاون درمان علوم پزشکی گلستان همچنین از ساخت ۹ کلینیک ویژه در سطح گلستان به عنوان اولین استان در کشور خبر داد و گفت: در صددیم در این ۹ کلینیک مجموعه پزشکی با تعرفه های پایین دولتی ایجاد کنیم.

وی در بخش بعدی سخنانش در رابطه با بخش های دیابت استان نیز ابراز کرد: سه کلینیک دیابت در بیمارستان دزیانی گنبد، کردکوی و بیمارستان طالقانی گنبدکاووس راه اندازی شده است و در آینده نیز در آق قلا و بندرگز راه خواهد افتاد.

دکترحسینی متذکر شد: ۱۳هزار بیمار دیابتی در استان شناسایی شده اند که بیشترین شیوع آن نیز در کردکوی بوده است؛ و توصیه ما به این بیماران و افراد در آستانه ابتلا به این بیماری، تغییر در شیوه زندگی و دارو درمانی است.

وی در رابطه با دیگر خدمات معاونت درمان علوم پزشکی استان به حوزه دندانپزشکی ورود کرد و گفت: در دانشکده دندانپزشکی انواع تخصص های دندانی موجود است اما به علت عدم شناخت مردم از وجود این مرکز بازدهی کمی شاهد هستیم در صورتی که هم خدمات ان پیشرفته است و هم تعرفه پایینی دارد.

معاون درمان علوم پزشکی گلستان تأکید کرد: قسمت عمده پرداخت های دندانپزشکی در بخش های دیگر تعرفه بیمه ای ندارد.

دکترحسینی همچنین از استقرار ۴۷ پایگاه اورژانس در استان خبر داد و بیان کرد: به تازگی پنج آمبولانس کاملا مجهز به استان وارد شده است.

معاون درمان علوم پزشکی گلستان در پاسخ به پرسشی مربوط به تخلفات مالی نیز ابراز داشت: تخلفات زیرمیزی چند مورد اندک وجود داشت که با یک مورد آن در گنبدکاووس برخورد خیلی شدیدی شد؛ در این حوزه در صورت شکایت مردم هیچ تعارفی با متخلفان نداریم و برخورد قاطع خواهیم داشت.

وی همچنین از سامانه ۱۶۹۰ برای پاسخگویی به شکایات مردمی در خصوص تعرفه های زیرمیزی نیز خبر داد

حسینی در خصوص تجهیزات درمانی که در طی سه سال ۹۳، ۹۴ و ۹۵ وارد استان شده است نیز ابراز کرد: در سال ۹۳ تجهیزاتی به مبلغ ریالی ۲۷ میلیارد و ۱۳۵ میلیون تومان، در سال ۹۴ معادل ۱۶ میلیارد و ۸۰ میلیون تومان و در سال ۹۵ برابر ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به استا وارد کرده ایم.

معاون درمان علوم پزشکی گلستان همچچنین خاطرنشان کرد: در تمام بیمارستان های استان سیستم HIS برای محاسبه خدمات بیماران نصب و راه اندازی شده است.

وی در خاتمه بیان داشت : بزودی مرکز پیوند کلیه در بیمارستان صیاد شیرازی راه اندازی می گردد

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۲ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۷:۴۸ ب.ظ

دیدگاه