مهندس عباسی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:کارهای پراکنده در زمینه ایجاد اشتغال در استان انجام می شود

البرز گلستان/مهندس عباسی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در کارگروه توسعه اشتغال استان گفت: در طرح کارورزی گلستان به همراه ۷ استان دیگر در کشور به عنوان پایلوت انتخاب شده بود که از سال گذشته برنامه ریزی ها و اقدامات لازم برای اجرایی شدن آن فراهم شد.

 وی افزود: ۲ هزار و ۸۲۰ نفر برای شرکت در طرح کارورزی ثبت نام کردند که حدود یک هزار نفر از آنان واجد شرایط بودند که از این تعداد ۸۰ نفر جذب بنگاه های اقتصادی شدند و برای ۷۴ نفر از آنان بیمه نامه صادر شده است.

 عباسی با اشاره به تعداد بنگاه های متقاضی هم اعلام کرد: ۲۴۹ بنگاه برای بکارگیری کارورزان اعلام آمادگی کرده بودند که ۶۹ بنگاه دارای مجوز پذیرش شدند.

 وی بیان کرد: بیشترین کارورزان به کارگیری شده در شهرستان های کردکوی، گرگان، گنبدکاووس و بندرترکمن بوده است.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه طرح کارورزی از حالت پایلوت خارج شده است، گفت: امسال سهمیه برای استان تعریف شده و یک هزار نفر کارورز باید جذب بنگاه های اقتصادی شوند. پیشنهاد دادیم که کمک هزینه ای که دولت برای جذب کارورزان می پردازد که مبلغ ۲۰۰ هزار تومان است به ۴۰۰ هزارتومان افزایش پیدا کند. از طرفی به محض جذب کارورز در بنگاه اقتصادی دولت سهم کمکی خود را به مدت یکسال به صورت یکجا به آن بنگاه پرداخت می کند.

 وی با بیان اینکه در ایجاد مشاغل موازی کاری دیده می شود، اظهار کرد: کارهای پراکنده در زمینه ایجاد اشتغال در استان انجام می شود و به نظر می رسد همگرایی قوی و متناسب با نیاز سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در استان وجود ندارد.

 عباسی با اشاره به شناسایی مزیت های استان گفت: سازمان یونیدو که یک نهاد بین المللی است ظرفیت های استان را مورد ارزیابی قرار داده و سه رسته شغلی را به عنوان مزیت در استان پیشنهاد داده که از صفر تا ۱۰۰ آن را برعهده خواهند گرفت.

 به گفته وی، زنبورداری، آی تی و گردشگری مزیت های می باشد که از سوی یونیدو برای استان در نظر گرفته شده است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۲ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۷:۴۲ ب.ظ

دیدگاه