ربیعی معاون استاندار گلستان:افق نگاه کارگروه اشتغال در استان کاهش نرخ بیکاری به زیر ۱۱ درصد تا پایان سال است

البرز گلستان/محمود ربیعی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان در جلسه کارگروه توسعه اشتغال استان گفت: این کارگروه قرار نیست برای کسی شغلی ایجاد کند بلکه سیاست ها و خط مشی های عمومی در حوزه اشتغال را مورد توجه قرار می دهد و تعیین می کند.

 وی افزود: برای انجام این کار نیاز به داده های متقن، دقیق و قابل استناد اس. تا زمانی که داده ها قابل اعتماد نباشد نمی توان خروجی خوبی متصور بود.

ربیعی بیان کرد: اشتغال از دغدغه های همیشگی دولت ها بوده و دولت تدبیر و امید نیز توجه ویژه ای به این مقوله دارد. دولت موفق شده تورم افسار گسیخته ای که تا ۴۰ درصد هم رسیده بود را کنترل کند و به زودی آن را تک رقمی خواهد کرد.

وی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در استان گفت: نرخ بیکاری در استان طی سال گذشته نسبت به سال ۹۳ از ۱۲٫۴ درصد به ۱۱٫۸ درصد رسیده است که امیدواریم با نگاه ویژه ای که دولت به بخش های مختلف دارد و با ایجاد ۳ هزار و ۵۰۰ شغل تا پایان سال، نرخ بیکاری کاهش پیدا کند.

 ربیعی خاطرنشان کرد: افق نگاه کارگروه اشتغال در استان کاهش نرخ بیکاری به زیر ۱۱ درصد تا پایان سال است که این امر نیاز به عزمی جدی دارد.

 وی گفت: معتقدم همه بخش ها باید به فکر ایجاد اشتغال باشند اما براساس مزیت های خاصی که در استان وجود دارد باید سیاستگذاری کرد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۲ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۷:۳۴ ب.ظ

دیدگاه