- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

مهندس تیرانداز، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان:افرادی که دانش بدون مهارت داشته باشند در بازار کار جای ندارند

البرز گلستان/ مهندس ابوالفضل تیرانداز، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان در جمع خبرنگاران استان گفت:  افرادی که دانش بدون مهارت داشته باشند در بازار کار جای ندارند

وی افزود:با برنامه ریزی های انجام شده در سه مامه اول سال جاری، ۶۶۵ هزار نفر ساعت خدمات آموزش در سازمان فنی و حرفه ای گلستان صورت گرفته است.

 وی با بیان اینکه در شهرها ۳۰ درصد از آموزش دیدگان بانوان و ۷۰ درصد آقایان هستند، افزود: در آموزش های روستایی و عشایری ۷۰ درصد از آموزش دیدگان بانوان و ۳۰ درصد آقایان هستند.

 تیرانداز اظهارداشت: یکی از مواردی که سازمان توانسته در آن ورود پیدا کند آموزش فارغ التحصیلان و دانشجویان است، دانشجویان ما در دانشگاه ها از دانش خوبی برخوردار هستند اما تا زمانی که از مهارت کافی برخوردار نباشند و فارغ مهارت باشند در بازار امروز از جایگاهی برخوردار نیستند.

 وی با اشاره به آموزش حوزه آسیب های اجتماعی، تصریح کرد: با تعامل خوبی که بین ما و دستگاه هایی همچون اداره کل کمیته امداد امام خمینی (رحمه الله علیه) و سازمان بهزیستی وجود دارد توانسته ایم آموزش هایی را برای خانواده های معتادین بهبود یافته، زنان بی سرپرست و بد سرپرست و کودکان خیابانی داشته باشیم.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان در خصوص آموزش در حوزه صنوف و بنگاه های اقتصادی، یادآور شد: با وجود چالش هایی که این صنایع پشت سر گذاشته اند اکنون در شرایط بهبود قرار دارند و قوانین حمایت از صنعت مطرح شده و تلاش است در عرصه آموزش به صورت جدی وارد شویم.

 وی گفت: کارخانجاتی که در فضای فیزیکی خود مراکز آموزش رفاهی، بهداشتی ایجاد کنند از تبصره ۲ ماده ۲۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده استفاده می کنند و تا ۱۰ درصد از هزینه کارگاه از طریق اقتصاد و دارایی قابل دریافت است.

 تیرانداز افزود: طی دو سال اخیر در همه مراکز یک نفر به عنوان مشاوره هدایت شغلی هستند و امور مشاوره ای را برعهده دارند.

 وی اظهارداشت: تیم مهارتی آموزشی استان معتقد است اگر کارگاهی خالی بماند بهتر از آن است که کارگاهی پر باشد اما بازدهی خوبی را به همراه نداشته باشد.

0 [1]
0 [1]