مهندس تیرانداز، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان:افرادی که دانش بدون مهارت داشته باشند در بازار کار جای ندارند

البرز گلستان/ مهندس ابوالفضل تیرانداز، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان در جمع خبرنگاران استان گفت:  افرادی که دانش بدون مهارت داشته باشند در بازار کار جای ندارند

وی افزود:با برنامه ریزی های انجام شده در سه مامه اول سال جاری، ۶۶۵ هزار نفر ساعت خدمات آموزش در سازمان فنی و حرفه ای گلستان صورت گرفته است.

 وی با بیان اینکه در شهرها ۳۰ درصد از آموزش دیدگان بانوان و ۷۰ درصد آقایان هستند، افزود: در آموزش های روستایی و عشایری ۷۰ درصد از آموزش دیدگان بانوان و ۳۰ درصد آقایان هستند.

 تیرانداز اظهارداشت: یکی از مواردی که سازمان توانسته در آن ورود پیدا کند آموزش فارغ التحصیلان و دانشجویان است، دانشجویان ما در دانشگاه ها از دانش خوبی برخوردار هستند اما تا زمانی که از مهارت کافی برخوردار نباشند و فارغ مهارت باشند در بازار امروز از جایگاهی برخوردار نیستند.

 وی با اشاره به آموزش حوزه آسیب های اجتماعی، تصریح کرد: با تعامل خوبی که بین ما و دستگاه هایی همچون اداره کل کمیته امداد امام خمینی (رحمه الله علیه) و سازمان بهزیستی وجود دارد توانسته ایم آموزش هایی را برای خانواده های معتادین بهبود یافته، زنان بی سرپرست و بد سرپرست و کودکان خیابانی داشته باشیم.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان در خصوص آموزش در حوزه صنوف و بنگاه های اقتصادی، یادآور شد: با وجود چالش هایی که این صنایع پشت سر گذاشته اند اکنون در شرایط بهبود قرار دارند و قوانین حمایت از صنعت مطرح شده و تلاش است در عرصه آموزش به صورت جدی وارد شویم.

 وی گفت: کارخانجاتی که در فضای فیزیکی خود مراکز آموزش رفاهی، بهداشتی ایجاد کنند از تبصره ۲ ماده ۲۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده استفاده می کنند و تا ۱۰ درصد از هزینه کارگاه از طریق اقتصاد و دارایی قابل دریافت است.

 تیرانداز افزود: طی دو سال اخیر در همه مراکز یک نفر به عنوان مشاوره هدایت شغلی هستند و امور مشاوره ای را برعهده دارند.

 وی اظهارداشت: تیم مهارتی آموزشی استان معتقد است اگر کارگاهی خالی بماند بهتر از آن است که کارگاهی پر باشد اما بازدهی خوبی را به همراه نداشته باشد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۲ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۷:۳۱ ب.ظ

دیدگاه