- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

طهماسبی معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان:اقدامات مدیران در اصلاح الگوی مصرف و اقتصاد مقاومتی می تواند برای مردم الگو باشد

البرز گلستان/ شصت و هفتمین جلسه پیاپی و دومین جلسه سال ۹۵ شورای فرهنگ عمومی استان ۶۰ درصد بودجه پیشنهادی دبیرخانه شورا در تمامی بندهای مربوطه مورد تصویب واقع شد.

در این جلسه معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با بیان اینکه امسال ۶۰ درصد این بودجه پیشنهادی عملیاتی می شود، اظهار کرد: از ۵هزار میلیارد تومان بودجه فرهنگی که در سال ۹۴ در کشور هزینه شده تنها ۲۵ درصد آن در اختیار دستگاه های اجرایی فرهنگی بوده که امکان بازرسی دستگاه های نظارتی در آن وجود دارد.

علی اصغر طهماسبی با بیان ۱۰ عنوان احصا شده در شورای فرهنگ عمومی ، گفت: یقیناً ارائه بودجه به شورای فرهنگ عمومی می تواند در اجرای اقدامات این شورا موثر باشد.

وی شورای فرهنگ عمومی را پر اهمیت دانست و افزود: تمامی کارگروه های استان باید از مصوبات و نظرات مطرح شده در این شورا استفاده کنند.

وی با اشاره به اهمیت فن آموزی در فرهنگ و اشاعه آن، خاطر نشان کرد: باید مبانی رحمانی و قرآنی در جامعه نهادینه شود و شورا با نهادینه سازی چنین مبانی می تواند بسیاری از مشکلات را حل و فصل نماید.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با بیان اینکه نگاه مردم به حاکمان است، یادآور شد: حاکمان و عالمان نقش بسزایی در الگوی رفتاری مردم دارند و به همین دلیل اقدامات مدیران در اصلاح الگوی مصرف و اقتصاد مقاومتی می تواند برای مردم الگو باشد.

طهماسبی از دستگاه های اجرایی خواست به فرهنگ عمومی فراتر از وظایف ذاتی، دستگاه های اجرایی شان توجه داشته باشند.

لازم به ذکر است در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی در سال ۹۵ ، اعضای حاضر در جلسه پیرامون بودجه شورای فرهنگ عمومی و پیوست فرهنگی اقدامات دستگاه ها بحث و تبادل نظر کردند.

گفتنی است حجت الاسلام عامری رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جماعات استان طرحی را پیرامون مبانی اعتقادی اقتصاد مقاومتی ارائه کرد.

0 [1]
0 [1]