کریمی مدیرکل میراث و گردشگری گلستان:امروز با یک نگاه پژوهشی به سمت سه کارکرد گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی سوق یافته ایم

البرز گلستان/کریمی  مدیرکل این دستگاه اجرایی ورییس شورای پژوهشی اداره کل در این جلسه با اعلام اینکه امروز با یک نگاه پژوهشی به سمت سه کارکرد گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی سوق  یافته ایم، گفت : این شورا درحوزه های سه گانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از توان علمی پژوهشگران وصاحب نظران بهره خواهد برد.

ابراهیم کریمی در ادامه اذعان داشت: توسعه وگسترش پژوهش درزمینه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درراستای حفظ واحیا ومستندسازی آثار به منظور حفظ کیفیت آنها و آشکار نمودن حلقه های گمشده فرهنگی، تاریخی وطبیعی وزمینه سازی مناسب برای ارتقای فعالیت های پژوهشی مرتبط از اهداف شورای پژوهشی استان است.

رییس این شورا، خواستار مشارکت صاحبنظران در هریک از سه حوزه این اداره کل شد و گفت: با فعالیت کارشناسان و پژوهشگران می توان نقاط ضعف را شناسایی و رفع و نقاط قوت را پررنگ تر کرد.

وی در ادامه برای ارتقاء عملکرد این شورا ، هرگونه پیشنهاد و انتقاد را برای حداقل رسانی نواقص موثر دانست و افزود: باید بنیاد فکری برای ایجاد زیرساخت های فکری و فضای اندیشه ای وجود داشته باشد و اگر این فضا ایجاد شود می توان امیدوار بود که به اهداف تعیین شده خود در سازمان دست یابیم.

دبیر شورای پژوهشی اداره کل نیز دراین جلسه با اعلام این مطلب که درنظر است مرکزی را به عنوان رابط با پژوهشگاه مرکزی دراستان راه اندازی نماییم، گفت: علی رغم عدم اختصاص اعتبار لازم درسال گذشته درحوزه پژوهش، امید است درسالجاری با پیگیری برنامه ها سهم خوبی از اعتبارات پژوهشی را به اولویت های پژوهشی اداره کل اختصاص دهیم.

مجید رمضانی فرد درادامه با اشاره به بهره گیری از ظرفیت های سایر دستگاه ها وافراد برون سازمانی در امور پژوهشی از جمله اساتید و دانشجویان، خاطر نشان کرد: تکمیل اولویت ها و پیشنهادات پژوهشی با پیش طرح همراه بوده و از انحصاری بودن پژوهشی شورا جلوگیری شود.

درادامه محمد مهدی برهانی، سرپرست معاونت میراث فرهنگی و  نایب رییس شورا با اشاره به اساسنامه میراث فرهنگی به موضوعات پژوهش، حفظ و احیای میراث فرهنگی در اساسنامه مذکور اشاره داشت و این موضوعات را از محورهای اصلی فعالیت ها و برنامه های سازمان میراث فرهنگی کشور دانست.

وی به استفاده و بهره گیری از توان افراد برون سازمانی اشاره داشت و گفت: رابطین از همکاران اداره کل به عنوان رابط با پژوهشگاه و پژوهشکده های زیر مجموعه آن معرفی شده اند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۸:۲۴ ب.ظ

دیدگاه