نماینده ولی فقیه و استاندار گلستان به پرسش های جوانان گلستانی پاسخ دادند

نماینده ولی فقیه و استاندار گلستان در مراسمی که به مناسبت روز جوان برگزار شده بود در جمع جوانان حاضر شده و به پرسش های آنان پاسخ دادند.

خبرگزاری مهر؛‌ به مناسبت میلاد حضرت علی اکبر (ع) و آغاز هفته جوان شامگاه یکشنبه در مسجد جامع گرگان مراسم پرسش و پاسخی با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار گلستان برگزار شد. در این مراسم تعدادی از فعالان فرهنگی و اجتماعی استان سوالات خود را مطرح کردند و مسئولان عالی رتبه استان به آن ها پاسخ دادند.

شیعه و سنی هدف مشترکی دارند

آیت الله “سید کاظم نورمفیدی” در مورد اهمیت اتحاد شیعه و سنی یادآور شد: نگاه ما به مقوله شیعه و سنی بر اساس دین و قران کریم است. شیعه و سنی یک هدف واحد دارند اما راه متفاوتی برای رسیدن به این هدف دارند اما آنچه که مهم است ما همگی مسلمانیم وراه پیامبر را باید ادامه دهیم.

وی در مورد پرسشی مبنی بر چگونگی کمک به محیط زیست گفت: کمک من انتقال فرهنگ اسلامی است. حفظ محیط زیست تنها وظیفه سازمان محیط زیست نیست بلکه آحاد مردم از نظر شرعی مکلف به حفاظت از آن هستند.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) فرموده: «خداوند لعنت کند کسی که مکان عمومی را آلوده می کند.» در روایات آمده نگاه کردن به دریا همانند نگاه کردن به قرآن و چهره پدر و مادر عبادت است و باید مراقب باشیم که محیط زیست خود را آلوده نکنیم.

بهره برداری از جنگل ها باید متوقف شود

در ادامه استاندار گلستان نیز به پرسش ها پاسخ داد. دکتر حسن صادقلو در مورد موانع تحقق اهداف دولت در استان گلستان گفت: همان طور که در بدو ورود به استان اشاره کردم مهم ترین مشکل استان بحث “نرم افزاری” است. توسعه استان پیش از آنکه سخت افزاری باشد باید نرم افزاری باشد.

صادقلو تصریح کرد: با توجه به اینکه دولت اعتدال گرا بر روی کار آمده ما نیز به روح این دولت پیوسته هستیم. ظرفیت جو عمومی و مخصوصاً جوانان باید کمک کنند مشکلات موجود را رفع کنیم.

وی با اشاره به حوادث غیرمترقبه سال جاری خاطرنشان کرد: در ۳ ماهه نخست امسال با ۳ جریان حادثه خیر مواجه بودیم. نخست “یخ زدگی” و “خشکسالی” بودند که ۲۱۴ میلیارد تومان برآورد خسارت اولیه ناشی از آن داشته ایم. این رقم منهای هزینه های پنهانی است که در ادامه آشکار می شود.

وی “سیل” اخیر را سومین حادثه استان اعلام و تصریح کرد: در سیل عجیب اخیر خسارتی معادل ۱۷۵ میلیارد تومان پیش بینی شده است اما خوشبختانه به همکاری دستگاه های مختلف این بحران به خوبی مدیریت شد.

صادقلو در مورد کمک های دولت به تامین خسارت های ناشی از سیل گفت: دولت قرار شده کمک های اضطراری و مساعدت های لازم را برای استان داشته باشد. ضمن اینکه طرح جامع مدیریت رودخانه ها در قالب ۴ بسته عملیاتی در حال تدوین است.

وی با اعلام اینکه من در محیط زیست به شدت حساس هستم افزود: نگاه من این است که بهره برداری از جنگل ها باید متوقف شود. گلستان بیشتر از دیگر استان های شمالی از جنگل ها بهره برداری کرده است و به همین خاطر حادثه خیزی و وقوع سیل اینگونه سهمگین می شود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۴:۲۸ ب.ظ

دیدگاه