کریمی مدیر کل میراث و گردشگری گلستان در مراسم تجلیل از خادمان ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی استان خبرداد: استفاده ازظرفیت صنایع دستی در اشتغال و توسعه پایدار در روستا

البرز گلستان/جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر تابستان و تجلیل از خادمان ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی استان گلستان امروز با حضور صادقلو استاندار گلستان و کریمی مدیر کل میراث و گردشگری استان و مدیران اجرائی در سالن اجتماعات استانداری برگزار گردید.

ابراهیم کریمی  مدیر کل میراث و گردشگری استان با اعلام فرا رسیدن روز جهانی صنایع دستی اظهار داشت:می شود با توجه به اقتصاد مقاومتی می توان از ظرفیت صنایع دستی در اشتغال و توسعه پایدار در روستا استفاده کنیم

وی افزود: با توجه به دغدغه همه مسئولین استان  گلستان در موضوع تبدیل استان به مقصد گردشگری می باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان ضمن اشاره به اینکه گلستان را برای گردشگران حساس کنیم تاکیدکرد: تبدیل استان گلستان به مقصد گردشگری باید در دستور کار همه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باشد.

وی با بیان با رشد ۷۲ درصدی اقامت در استان  امسال ۵۲۴ هزار نفر در ایام نوروز در استان گلستان اقامت کرده‌اند.در حالی در سال گذشته۳۰۴هزار نفر در استان مقیم شدند.

کریمی گفت:  یکی از دلایلی اصلی که امسال رشد ماندگاری اقامت مسافر داشتیم پروژ ه های شهرداری‌ها در بخش‌های مختلف بودکه باعث جذب گردشگر در استان شده است..

وی افزود : در سال ۹۴ بیشترین اقامت مسافر در شهر بندرترکمن بوده و در سال ۹۵  بیشترین اقامت را در شهر گرگان داشتیم که فضاسازی‌ها، اقدامات عمرانی و دیگر فعالیت‌های شهرداری در آن دخیل بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان اظهار کرد: امسال تنها یک شکایت در سامانه ثبت شکایات میراث فرهنگی کشوردر ایام نوروز از استان گلستان ثبت‌ شده است.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۵ ق.ظ

دیدگاه