- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

بانک مرکزی خبر داد قسط سوم دارایی‌های بلوکه شده واریز شد/ مجموع دریافتی ۵٫۶ میلیارد دلار

میلیون دلار دیگر از بدهی نفتی هند در قالب قسط سوم به حساب بانک مرکزی ایران واریز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس توافق ایران و‌ گروه ۱+۵ قسط سوم دارایی‌های بلوکه شده در ۲۶ شهریورماه سال جاری سررسید شده بود که از طریق بانک مرکزی امارات دریافت و به حساب بانک مرکزی ایران واریز شد.

مجموع دریافتی از منابع ۲٫۸ میلیارد دلاری که باید در مرحله دوم آزادسازی به حساب کشورمان واریز شود با واریز قسط سوم به ۱٫۴ میلیارد دلار رسید.

همچنین طبق توافقات هسته‌ای، در دور اول آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران ۴٫۲ میلیارد دلار طی هشت مرحله به حساب بانک مرکزی واریز شده بود.

براین اساس در مجموع دور اول و دوم تاکنون ۵٫۶ میلیارد دلار از منابع مسدود شده در اختیار کشورمان قرار گرفته است.

این درحالی است که قسط چهارم نیز به مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار در ۱۸ مهرماه سررسید شده است.

بنابر توافق انجام شده، زمانبندی آزادسازی این ۲٫۸ میلیارد دلار به این ترتیب است که قسط اول به مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار در روز دهم مرداد ۱۳۹۳ (اول اوت۲۰۱۴)، قسط دوم ۵۰۰ میلیون دلار در روز سوم شهریور ۱۳۹۳ (۲۵ اوت ۲۰۱۴)، قسط سوم ۴۰۰ میلیون دلار در روز ۲۶ شهریور ۱۳۹۳ (۱۷ سپتامبر ۲۰۱۴)، قسط چهارم ۵۰۰ میلیون دلار در روز ۱۸ مهر ۱۳۹۳ (۱۰ اکتبر ۲۰۱۴)، قسط پنجم ۵۰۰ میلیون دلار در روز ۱۲ آبان ۱۳۹۳ (۳ نوامبر ۲۰۱۴) و قسط ششم ۴۰۰ میلیون دلار در روز دوم آذر ۱۳۹۳ (۲۳ نوامبر ۲۰۱۴) آزاد می‌شود و در اختیار بانک مرکزی قرار می گیرد.

+2 [1]
0 [1]