مهندس پیش‎قدم رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی گلستان:تلاش کنیم در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تولیدات استان به سمت صادرات حرکت کند

البرز گلستان/مهندس حسین پیش‎قدم رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی گلستان در همایش کشوری میز تجاری ایران و قزاقستان در گرگان، اظهار کرد: باید تلاش کنیم در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تولیدات استان به سمت صادرات حرکت کند.

وی تشکیل میز تجاری ایران و قزاقستان را نشان‌دهنده عزم جدی برای تحقق این امر دانست و افزود: باید از میزهای تجاری ایران – قزاقستان، ایران – ترکمنستان، ایران – روسیه برای توسعه صادرات بهره ببریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی گلستان ادامه داد: هم‌اکنون چارت اقتصاد مقاومتی در راستای سیاست‎های ابلاغی در استان تنظیم و پنج کمیته در این راستا در گلستان ایجادشده است.

وی با یادآوری اینکه ۱۲ برنامه و ۸۰ پروژه ملی در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی ابلاغ‌شده است، اضافه کرد: توسعه برون‎گرایی، جذب سرمایه‎گذار خارجی و توسعه صادرات در اولویت‎ کمیته‎های اقتصاد مقاومتی است.

پیش‌قدم خواستار توجه و تلاش جدی نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی برای ایجاد منطقه آزاد اینچه برون در جهت پیشبرد مباحث برون‎گرایی در استان شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی گلستان تصریح کرد: ایجاد مراکز ارتقاء دانش فنی و انتقال آن، وجود کریدورهای شمالی شرقی، جذب سرمایه‎گذار خارجی و فاینانس از موارد حائز اهمیت است که باید به آن پرداخته شود.

وی با تأکید بر پیگیری مسائل دانش‎بنیانی، درون‎زایی و جذب سرمایه‎گذاری در استان، خاطرنشان کرد: امیدواریم با تشکیل پنج کمیته اقتصاد مقاومتی در استان گلستان بتوانیم در سال ۱۳۹۵ برنامه‎های ابلاغی به استان را بررسی و عملیاتی کنیم.

وی از تشکیل کمیته تخصیص منابع در ستاد اقتصاد مقاومتی استان خبر داد و اظهار کرد: تلاش شده در کمیته‎های پنج‎گانه رصد و ارزیابی لازم صورت گیرد تا پروژه‎هایی که تعریف می‎شوند بدون تخصیص منابع نباشد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۳:۵۱ ب.ظ

دیدگاه