دکترکلثوم غفاری مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری گلستان:صنایع دستی حاصل فکر، عمل، ابتکار و خلاقیت سازنده صنعت گران آن حوزه است

البرز گلستان/دکترکلثوم غفاری مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری گلستان در مراسم بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی که دربازارچه صنایع دستی گرگان برگزار شد، گفت: صنایع دستی شناسنامه فرهنگی ماست و اگر با توجه نکردن به این صنعت و صنعت گران این رشته باعث رکود و از بین رفتن هر جزء از این فرهنگ شویم در واقع گوشه ای از شناسنامه فرهنگی خودمان خدشه دار شده است.

غفاری افزود: تلاش برای نشان دادن توان و ظرفیت ایران در این حوزه باید مضاعف شود و تلاش صنعت گران در این حوزه به تنهایی کافی نیست و نیاز به حمایت مسئولان و دولت مردان وجود دارد تا بتوانند ظرفیتی را که دارند به منصه ظهور برسانند.

وی با بیان اینکه در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل قرار داریم، گفت: پرداختن به این موضوع از جهت اقتصادی، اشتغال و ارتباط با دنیای بیرون اهمیت دارد و جلوی بسیاری از آسیب های اجتماعی را می گیرد.

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری گلستان افزود: توانمندان حوزه صنایع دستی باید تکثیر شوند و در هر حوزه ای فرصتی فراهم شود تا نمونه های مانند خودشان در شهرستان های دیگر هم تکثیر پیدا کنند.

غفاری افزود: صنایع دستی حاصل فکر، عمل، ابتکار و خلاقیت سازنده صنعت گران آن حوزه است که با ویژگی های ارزشمند خود نیاز به حمایتی مبتنی بر شناخت ارزش های خود دارند.

وی تصریح کرد: اکثر صاحب نظران ایران را به عنوان سه قطب اصلی صنایع دستی جهان می دانند که از نظر تنوع و تکثر جزو اولین کشورهاست.

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری گلستان اظهار کرد: نباید اجازه دهیم فرهنگ بیگانه وارد کشورمان شود وجای عظمت و زیبایی کالاهای صنایع دستی مان با کالاهای بیگانه پر شود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۳:۴۸ ب.ظ

دیدگاه