سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجادر گلستان:دولت در برنامه ۵ساله ششم مرزبانی را دراولویت قراربدهد/کشف ۶۶تن مواد مخدر در سال ۹۴

البرز گلستان/سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجاصبح امروز به همراه سردار میرفیضی فرمانده ناجا گلستان و سرهنگ رضانزاد فرمانده مرزبانی  گلستان در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: :منطقه مرزی برای هر گونه سرمایه گذاری چه داخلی و چه خارجی مساعد است.

وی در باره مرزهای استان گلستان تاکید کرد:در مرز گلستان هیچ دغدغه ای برای سرمایه گذاری وجود ندارد. وتعامل خوبی در منطقه مرزی با ترکمنستان وجوددارد.

سردا رضایی ضمن کشف ۶۶تن مواد مخدر در سال ۹۴اظهار کرد :در ۷۰ روز گذشته از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۸ تن موادمخدر در مرزهای شرقی کشور کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد افزایش یافته است.

فرمانده مرزبانی ناجا خاطر نشان کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا در برخی کالاها مانند برنج، شکر، البسه و لوازم ضدفرهنگی و دارو کشفیات خوبی داشته‌ایم و در برخی موارد میانگین آن به ۵۰ برابر سال گذشته می‌رسد.

سرداررضایی با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام “اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” گفت: مبارزه با قاچاق کالا نقش موثری در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد و در همین راستا قرارگاه مبارزه با قاچاق در مرزهای هدف کشور مانند بوشهر، هرمزگان و شمال غرب کشور تشکیل شده و هر کدام موضوع آن منطقه را پیگیری می‌کنند.

وی درباره بودجه مرزبانی اظهار کرد: امیدواریم دولتمردان در بودجه پنج ساله ششم، مرزبانی کشور را نه در مصاحبه و گفتمان بلکه در عمل در اولویت قرار دهند و ما به ۸ میلیارد تومان اعتبار در برنامه پنج ساله نیاز داریم.

وی با اشاره به وجود ۸ هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرزهای مشترک کشور گفت: از این میزان حدود ۱۴ کیلومتر هیچ راه ارتباطی وجود ندارد و نیروهای ما شرایط سختی دارند.

رضایی افزود: در غرب با کشور عراق و در شرق با افغانستان و پاکستان مرز مشترک داریم که با کشورهای عراق و افغانستان مشکل خاصی نداریم اما در مرز مشترک با کشور پاکستان با مشکل روبه‌رو هستیم.

فرمانده مرزبانی ناجا افزود: ۹۵۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور پاکستان داریم که از مرزهای پرهزینه کشور محسوب می‌شود و شهید نیز داده ایم ومتاسفانه مدیریت دوطرفه نمی شود و بیشترین ورود موادمخدر از این مرز انجام می‌شود.

وی گفت: دولتمردان باید به جد وارد این موضوع شود و با گفتمان با کشور پاکستان فردی را به عنوان مسئول مرزبانی کشور پاکستان مشخص کنند که پاسخگو باشد.

فرمانده مرزبانی ناجا افزود: ما ارتباط تاریخی با کشور پاکستان داریم و گله‌مندی ما از مدیریت مرز مشترک است که امیدواریم با نگاهی مثبت و رعایت حقوق همسایگی‌ مشکل برطرف شود.

وی در خاتمه از دولتمردان خواست در برنامه ۵ساله ششم مرزبانی را دراولویت قرار بدهند

DSC08039

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱:۵۴ ب.ظ

دیدگاه