- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

دکتر حزینی مدیرکانون حمایت از بیماران سرطانی و صعب العلاج گلستان : برخورد صحیح با سرطان تنها با کارِ گروهی و همکاریِ همه‌جانبه‌ی مسئولین، مردم و خیّرین امکان‌پذیر خواهدبود.

البرز گلستان/به منظور احداث مرکز کنترل سرطان شهرستان کردکوی از سوی کانون حمایت از بیماران سرطانی و صعب العلاج استان گلستان جلسه با حضور دکتر حزینی مدیر این کانو ن و شاعری امام جمعه شهرستان بسطامی شهردار و دکتر جمالزاده  و حسینی از پزشکان معتمد شهرستان و جمعی از خیرین در دفتر شهرداری کردکوی برگزار گردید.

در ای نشست دکتر حزینی در ابتدا بااشاره به اینکه  باید سرطان راشناسیم و بجای سرطان هراسی به سرطان شناسی روی بیاوریم افزود: بنده بیش از ۸۵هزار بیمار سرطانی راویزیت کردم و تمامی موارد را دیده ام و درآن علاوه بر علم معجزه نیز وجود دارد. هر روز در تجربه خودم اتفاقات زیبایی را مشاهده کرده ام که شبیه معجزه بوده است. وقتی که مریضی را می بینم که همه پزشکان جوابش کرده اند ولی یکباره با درمانهای اولیه شفا پیدا می کند نمی گویم معجزه شده است، بلکه می گویم این قدرت الهی است . توانستن و خواستن و قدرت درونی بیمار باعث این موضوع می شود. اکنون مدیتیشن و مراقبت معنوی اکنون حتی در آمریکا هم گسترش یافته است و متوسل به این روشهای غیر کلاسیک شده اند و این طب مکملی است در شفای بیماران .

وی سپس افزود: در ایران هنوزمردم سرطان را نشناختند و علت ترس ازآن به گذشته ها ی دور برمیگردد.

دکتر حزینی مدیرکانون حمایت از بیماران سرطانی و صعب العلاج استان گلستان در این نشست تاکید کردند که برخورد صحیح با سرطان تنها با کارِ گروهی و همکاریِ همه‌جانبه‌ی مسئولین، مردم و خیّرین امکان‌پذیر خواهدبود. همچنین در زمینه‌ی پزشکی، ‌رسیدنِ کامل به این هدف بدونِ راه‌اندازیِ واحدهای پیش‌گیری، غربال‌گری، تشخیص و درمان و طب تسکینی محقق نخواهدشد.

دکتر حزینی با بیان پیشنهاد سازمان بهداشت جهانی که هر شهر بالای ۱۰۰هزار نفر باید مرکز جامع کنترل سرطان داشته باشد بیان کرد: ارتقاء سلامت  در جامعه رضایتمندی را بدنبال دارد.

وی اطلاع رسانی و آگاهی بخشیبه مردم را یکی از راههای کنترل سرطان در جامعه می داندو اظهار کرد : اکثر مریض های این مورد از از ترس این مریضی می میرند.وی افزود:ما نسبت به کشورهای پیشرفته هیچ کمبودی نداریم. ما باید باور مردم را درست کنیم. گاهی باورها است که باعث می شود که بتوانیم این بیماری را درمان کنیم.

دکتر حزینی یکی از راههای سرطان داشتن ایمان قوی بیان کردو تاکید کرد : بیماران سرطانی نیاز به روحیه در طول ۶ماه الی ۲ سال طول درمان خود دارند.

وی از آسیبهای سرطان بن بست های روحی و مالی نام بردو دوری از موادسرطان زا و تغییر سبک زندگی را موثر در درمان این مریضی دانست.

دکتر حزینی در باره درمان این مریضی در داخل کشور اعلام کرد : متاسفانه ۱۰درصد مردم به کشورهای مختلف جهت درمان می روند و لی بارز ناامید برمی گردند خوشبختانه در ایران و استان گلستان از نظر سیدگی به این نوع مریضی تجهیزاتی خوبی وجود دارد .

وی نداشتن مراکز حمایتی و مراقبتی یکی از ضعفهای کشور ما نام برد و افزود:اکثر پزشکان عمومی از روبروی برای درمان این مریضی هراس دارند درصورتی که ما با آموزشهای کوتاه مدت  به پزشکان در باره بروز بعضی از مریضهای بعد از شیمی درمانی می توانیم هم در درمان جسمی و روحی و هم از نظر هزینه مالی  مثمر ثمر باشیم.

ذکتر حزینی در خاتمه سرطان را پیامی از جانب خداوند دانست. او معتقد بود که سرطان آخر زندگی نیست و به اندازه تصور مردم ما وحشتناک نیست. اگر با این بیماری درست و علمی برخورد شود قطعا قابل درمان است.

photo_2016-05-30_11-24-38 [1]DSC07985 [2]

+1 [3]
0 [3]