نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان:نمایندگان مجلس، نماینده یک شهر نیستند، بلکه، تمامی ملت ایران را نمایندگی می‌کنند

البرز گلستان/آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر گرگان اظهار داشت: با وجود این کارشکنی‌ها، مسئولان ایرانی در مذاکره با وزارت حج عربستان هستند تا زمینه حضور عزتمندانه حجاج ایرانی را در این کشور، فراهم کنند.

وی با بیان اینکه مسئولان عربستانی تاکنون شرایط ایرانی‌ها از جمله امنیت و احترام به زوار ایرانی را نپذیرفته‌اند، افزود: اگر قرار باشد به حجاج ایرانی در عربستان سعودی بی‌حرمتی شود، حج امسال‌ نباید برگزار شود.

نماینده مردم استان گلستان در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از رفتار سعودی‌ها تصریح کرد: شما چه‌کسی هستید که زوار ایرانی را به‌عنوان زائران بیت الله الحرام نپذیرید؟ آنها مهمانان خانه امن الهی هستند، خادم کعبه، پیامبر گرامی اسلام(ص) و حضرت علی(ع) بودند، شما لیاقت خادمی حرمین شریفین را ندارید.

نورمفیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز به کار دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از روز شنبه، هشتم خردادماه امسال، ادامه داد: نمایندگان مجلس، نماینده یک شهر نیستند، بلکه، تمامی ملت ایران را نمایندگی می‌کنند، لذا باید به مسائل کلی و کلان کشور که سبب توسعه می‌شوند، توجه کنند.

وی با ابراز این فرمایش مقام معظم رهبری که مجلس شورای اسلامی، نقش ریل‌گذاری دارد، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی، درباره همه مسائل کشور، قانونگذاری می‌کنند و دولت هم به‌روی ریلی که مجلس ایجاد کرده، حرکت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با تأکید بر اینکه آسفالت کردن کوچه و خیابان، وظیفه نمایندگان مجلس نیست، اظهار کرد: آنها به‌جای این کارها باید درباره مسائل کلی کشور که نیازمند توجه و سبب توسعه هستند باید تمرکز کنند و به دولت در این مسیر، یاری رسانند.

نورمفیدی با اظهار اینکه، حل مشکلات، نیازمند اولویت‌بندی آنهاست، متذکر شد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید مشکلات اساسی و ریشه‌ای جامعه را اولویت‌بندی کنند که مهم‌ترین این مشکلات، در حوزه اقتصادی است.

وی گفت: وضعیت اسفباری که اقتصاد ما، به آن مبتلاست باید توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی، به‌صورت ریشه‌ای شناسایی شوند و مردم هم باید مطالبات خود از نمایندگان را به این سمت، هدایت کنند.

خطیب جمعه گرگان افزود: حل مشکلات، نیازمند همدلی و اقدام و عمل است، بر همین اساس، مقام معظم رهبری، سال ۱۳۹۵ را اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، نامگذاری کرد.

نورمفیدی  با اشاره به آغاز به کار پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: مقام معظم رهبری در دیدار خبرگان ملت با ایشان فرمودند که در دنیا اتحادیه‌های مختلفی راه‌اندازی شده‌اند که پشتوانه مردمی ندارند، مجلس خبرگان رهبری حکم یک اتحادیه را دارد با این تفاوت که علمای بلاد در این مجلس، با پشتوانه ملت انتخاب شده‌اند که می‌توانند به استقلال کشور و صحت و سلامت نظام، کمک کنند.

وی همچنین با گرامیداشت ۱۳ خرداد، سالروز سخنرانی تاریخی امام خمینی(ره) در مدرسه فیضیه، گفت: این سخنرانی زمینه‌ساز دستگیری ایشان و سپس واقعه ۱۵ خرداد شد.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: با توجه به شناختی که ما از امام راحل به دست آورده بودیم و از نزدیک، احساس کردیم، ایشان، جز رضای حق تعالی، به هیچ چیز نمی‌اندیشند.

نورمفیدی با بیان اینکه دهه پایانی ماه شعبان، دهه تکریم و نوسازی مساجد نامگذاری شده است، اظهار کرد: در ماه رمضان، اقبال مردم مسلمان و روزه‌دار به مساجد بیشتر می‌شود و قبل از ورود به این ماه مبارک، باید مساجد را از نظر ظاهری برای پذیرایی از مهمانان الهی آماده کنیم.

آیت الله نورمفیدی افزود: در قرآن و روایات اسلامی آمده که مساجد را مؤمنان واقعی، تعمیر می‌کنند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۵:۴۷ ق.ظ

دیدگاه