پیشقدم، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان در نشست هماهنگی پرورش ماهی در قفس: تولید ۲۰هزارتن ماهی در کشوردر راستای اقتصاد مقاومتی از طریق پرورش در قفس

البرز گلستان / مهندس حسین پیشقدم، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان در نشست هماهنگی پرورش ماهی در قفس گفت: برای اینکه از تمامی ظرفیت های بهره بگیریم باید برنامه ریزی درستی بر روی آنها داشته باشیم. برای پرورش ماهیان در قفس تنها نباید به ظرفیت دریا اکتفا کرد.

 وی افزود: سدهای گلستان و بوستان ظرفیت های خوبی برای اجرای این پروژه هستند و حتی آببندان های استان نیز می تواند یک ظرفیت باشد.

مهندس پیشقدم خاطرنشان کرد: گلستان جزو استان های محروم کشور است و در اشتغال نیز وضعیت مطلوبی ندارد، با اینحال ظرفیت های خوبی در تمامی بخش ها برای توسعه دارد. از طرفی منابع مالی خوبی از جمله وام های یک میلیارد تومانی با سود صفر درصد وجود دارد که می توان از آن بهره گرفت.

وی اظهار کرد: در برش ملی برنامه درون زایی، در راستای اقتصاد مقاومتی از طریق پرورش در قفس باید ۲۰ هزارتن ماهی در کشور تولید شود که سهم گلستان ۲۰۰ تن است.

 مهندس پیشقدم با بیان اینکه ارزش افزوده ماهیان خاویاری با سایر گونه ها قابل مقایسه نیست، گفت: بهتر است بخشی از کار پرورش را به سمت پرورش ماهیان خاویاری در قفس سوق بدهیم  چراکه ضریب ارزش افزوده  آن با هیچ گونه ای قابل مقایسه نیست. از طرفی چون زنجیره تولید، فرآوری و فروش به صورت کامل دیده شده، درآمد ناشی از این کار، زیاد خواهد بود.

وی با بیان اینکه گلستان دارای پایگاه قوی در حوزه آبزی پروری است، افزود: وجود مرکز تحقیقات شیلات و ماهیان خاویاری، سایت پرورش میگوی گمیشان و پیشینه تاریخی استان در زمینه تولید  و پرورش ماهی و صید آنها، ظرفیت های بی نظیری را در اختیار قرار داده است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۹:۰۰ ق.ظ

دیدگاه