مهندس مبارک قدم مدیر کل راه و شهرسازی گلستان:۱۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال منابع مالی از محل منابع ملی وزارت راه و شهرسازی برای روکش آسفالت ۲۷۰ کیلومتر از راه های روستایی استان

مدیر کل راه و شهرسازی گلستان اعلام کرد: روکش آسفالت ۲۷۰ کیلومتر از راه های روستایی استان در قالب ۱۱۰ پروژه در دست اجراست.

البرز گلستان/به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، مهندس ” ابراهیم مبارک قدم گفت: برای اجرای این عملیات، ۱۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال منابع مالی از محل منابع ملی وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۸۰ کیلومتر معادل ۳۰ درصد این پروژه ها به اتمام رسیده است، افزود: روکش آسفالت راه های روستایی با توجه به خرابی آسفالت هایی که طول عمر آنها بیش از ۲۵ سال بوده، در اولویت اجرا قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: هم اکنون نیز پنج پروژه فعال است و با تخصیص به موقع منابع مالی آنها تا پایان سال مالی ۹۴ به اتمام خواهد رسید.

مبارک قدم خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جوی و بارش های پراکنده در استان، اجرای پروژه ها در صورت مساعد بودن شرایط جوی ادامه می یابد.

وی گفت: عملیات روکش آسفالت این میزان از راه های روستایی استان توسط هفت پیمانکار و در قالب ۱۰ قرارداد و در تمام ۱۴ شهرستان تابعه به اجرا در آمده است.

به گفته مبارک قدم، محورهایی همچون محور کردکوی به درزانو، محور ویژه مرزنکلاته و زنگیان به قلعه محمود در گرگان، دهنه محمدآباد و امیر آباد – حاجی کلاته در علی آباد کتول و محور آلمان و آق بند در گنبدکاووس از مهمترین محورهای مشمول این عملیات هستند.

وی همچنین از محور دوزین و قلعه قافه در مینودشت، محور فارسیان در گالیکش، محور گوگجه- عزیزآباد و باینال کنگور در کلاله و محور دادلی غزنین، قازانقایه و شلمی در مراوه تپه بعنوان بخشی دیگر از مهمترین محورهای استان نام برد که روکش آسفالت آنها یا به اتمام رسیده و یا در دست اجرا قرار دارد.

مبارک قدم ادامه داد: ۱۶۵ روستا با جمعیت ۲۰۲ هزار و ۸۰۰ نفر و بیش از ۵۷ هزار خانوار از مزایای این عملیات بهره مند می شوند.

وی با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی، قیر مورد نیاز پروژه ها را تامین می کند، هدف از اجرای این عملیات را، برقراری ترافیکی روان در سطح راه های دسترسی استان بیان کرد.

طول راه های استحفاظی استان گلستان بالغ بر پنج هزار کیلومتر است که حدود سه هزار و ۵۰۱ کیلومتر آن روستایی است و از این بین، دو هزار و ۴۹۰ کیلومتر آسفالته هستند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱:۰۴ ب.ظ

دیدگاه