دکترکلثوم غفاری مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری گلستان در نخستین جلسه تخصصی بانوان وخانواده:بیمه یکی از دغدغه‌های بانوان فعال در بخش صنایع دستی

البرز گلستان/دکترکلثوم غفاری مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری گلستان در  نخستین جلسه تخصصی بانوان وخانواده اظهار داشت: بوستان‌های خانواده در ۳ شهرستان گرگان، علی‌آبادکتول و گنبدکاووس با مدیریت بانوان هر محله و پرروش گیاهان دارویی از طرح‌هایی است که امسال اجرایی می‌شود.

وی افزود: برنامه‌های ما امسال با محوریت اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال برای بانوان، کارآفرینی و آموزش حرفه و مشاغل است.

مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری گلستان تصریح کرد: حمایت از طرح‌های مشارکتی و تشکیل تعاونی‌ها در مناطق محروم استان گلستان از برنامه‌ها و اولویت‌های دولت در این مناطق است.

وی گفت: حمایت از روستاها و توسعه پایدار روستاها از دغدغه‌های دولت است و به همین علت طرح‌های مشارکتی را برای توسعه روستاها در برنامه داریم.

غفاری با تاکید بر اینکه یکی از دغدغه‌های بانوان فعال در بخش صنایع دستی موضوع بیمه است افزود: امسال همه تلاش خود را برای رفع این مشکل انجام می‌دهیم تا روستائیان با فراغ بال به فعالیت خود ادامه دهند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان با تاکید بر نقش زنان در رسیدن به توسعه پایدار، خواستار حمایت دولت از مشاغل خانگی شد و گفت: هر خانوار یک کارگاه بالقوه است که باید از این توان و ظرفیت استفاده کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان هم در این جلسه گفت: ۵۲ درصد طرح‌های  این نهاد برای توانمندی اقتصاد زنان سرپرست خانوار است.

ابراهیم باغبانی افزود: سال گذشته ۱۹ میلیارد تومان برای ایجاد کار و اشتغال زنان سرپرست خانوار هزینه شده است.

وی تصریح کرد: امسال ۴ کارگاه فرش دست باف برای توانمندسازی مددجویان در استان راه اندازی شد که پیش‌بینی  می‌شود برای بیش از ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان افزود: این کارگاه‌ها در شهرستان‌های گرگان، آق‌قلا، آزادشهر و گنبدکاووس راه‌اندازی شده و برنامه داریم این کارگاه‌ها را در شهرستان‌های دیگر هم راه‌اندازی کنیم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱:۵۶ ب.ظ

دیدگاه