- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

طبرسا مدیرکل اقتصاد و دارایی گلستان: ما باید بدنبال عدالت مالیاتی در استان و کشور باشیم/ثبت نام۷۵ درصد از شهروندان استان در سهام عدالت

 طبرسا : ما باید بدنبال عدالت مالیاتی در استان و کشور باشیم

البرز گلستان/ طبرسا مدیرکل اقتصاد و دارایی گلستان طی نشستی با اصحاب رسانه  حضور پیدا کرد و ضمن تبین برنامه های سازمان متبوعش به سوالات خبرنگاران حاضر در جلسه پاسخ گفت

طبرسا در این نشست در ابتدادر باره قطع یارانه گروههای مختلف اظهارکرد: کلیه قضات و مدیران و هئیت مدیره و نمایندگان مجلس و کسانی که سالیانه حقوق ثابت آنان بیش ۳۵ میلیون باشد یارانه آنان حذف می شود و در صورت دریافت این مبلغ از ابتدای تیر ماه ۹۵این افراد به تصرف در اموال دولتی مجرم شناخته شده می شوند.

 مدیرکل اقتصاد و دارایی گلستان در باره وضعیت سهام عدالت در استان گلستان تصریح کرد:در استان بیش از یک میلیون ۳۸۶هزار نفر در اوراق سهام عدالت ثبت نام بعمل آورده اند که به نوعی ۷۵درصد از شهروندان استان می باشند.

وی دراین مورد افزود: در سال ۹۵ مدت زمان ۱۰سال سهام به پایان رسیده است و تا کنون ۴۹ میلیون نفر در کشور مشمول سهام عدالت شده اند. وبزودی میزان دارائی سهام دارن اعلام می شود . این مقدمه ای برای آزاد سازی سهام عدالت می باشد.

طبرسا در باره نقل و انتقال سهام عدالت بیان داشت: تا زمان ازاد سازی از سوی سازمان خصوصی سازی که اقساط دولت تسویه نشود این سهام قابلیت نقل و انتقال ندارد .

 مدیرکل اقتصاد و دارایی گلستان در باره  اعتبارات مصوب حقوق مزایای کارکنان استانی اظهار کرد: اعتبارات مصوب حقوق مزایای کارکنان استانی در سال ۱۳۹۴ با احتساب ردیف متفرقه تامین کسری حقوی بالغ بر ۱۳۸ هزار و ۳۶۵ میلیون تومان بوده است که از این محل حقوق ۵۰۷۸ نفر از کارکنان دستگاه های اجرایی اسان به مبلغ ۱۳۷ هزار و ۵۰۴ میلیون تومان پرداخت شد .

 وی با بیان اینکه اعتبارات هزینه ای استان در سال ۹۴ مبلغ ۹۷ میلیارد تومان بوده است ، اظهارکرد: از اعتبار تملک و دارایی استان گلستان ۵۳ درصد محقق شده که به حساب دستگاه های اجرایی واریز شده است .

طبرسا در ادامه به رشد بیش از ۶ در صدی در آمد های مالیاتی استان اشاره کرد و گفت : بیشترین رشد درآمدی استان در بخش در آمد های مالیاتی بوده است .

وی  با اشاره به اینکه مرجع خاصی برای سرمایه گذاری خارجی وجود ندارد ، گفت:  آماری در سال ۲۰۱۲ در کشور برای سرمایگذاری خارجی تهیه شده است که استان گلستان با حدود ۵۵ میلیون دلار سرمایگذاری رتبه ۷ را در کشور از آن خود کرده بود .

مدیرکل اقتصاد و دارایی گلستان ، افزود : تا کنون در استان گلستان ۴۰۲ میلیون دلار مصوبه برای سرمایه گذاری خارجی داریم ولی هنوز موفق نشده ایم این میزان سرمایه گذاری را انجام دهیم .

طبرسا در ادامه بیشترین مشکل سرمایگذاری در استان گلستان را نبود زیرساخت مناسب دانست و افزود : اعتبارات استانی کفاف احداث و تکمیل پروژه های زیرساختی را در استان نمی دهد و حتما باید اعتبارات دولتی برای این موضوع در نظر گرفته شود .

طبرسا در ادامه به ضعف سرمایه گذاران استانی در تهیه سرمایه اشاره کرد و گفت : بیشتر سرمایه گذاران استان به تسهیلات بانکی نیازمند هستند و از بازار های مالی اطلاع مناسبی ندارند.

وی افزود: مرجع خاصی برای رتبه بندی نداریم وفقط درسال۲۰۱۲ استان با ۵۵ میلیون دلار رتبه هفتم را دارا می باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: استان گلستان در سال ۸۴ از نظر درآمد سرانه رتبه ۲۰ را در کشور داشت و الان این رتبه با تنزل به رتبه ۲۷ رسیده است .

مدیر کل اقتصاد و دارایی گلستان با اشاره به اینکه فشار زیادی روی بانک های استان است ، گفت : متاسفانه خط اعتباری ویژه ای نیز در اختیار بانکهای استان نیست  تا به سرمایه گذاران تسهیلات داده شود.

طبرسا افزود:  بیشترین سود درآمدی را موسسات مالی در استان گلستان می گیرند..

وی ادامه داد : باید به دنبال عدالت مالیاتی در استان باشیم چون در آمد سرانه پائین به مردم استان گلستان فشار می اورد .

طبرسا  مدیر کل اقتصاد و دارایی گلستان در خاتمه در باره طرح پنجره باز اظهار کرد: در طرح پنجره باز سرمایه گذار با ورد به سامانه درخواست خود را وارد می کند و بصورت خودکار استعلامات خود را انجام می دهد.

DSC07951 [1]

0 [2]
0 [2]