- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

ربیعی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان در کمیته فرش استان خبرداد: هدف حرکت بسوی تجاری سازی فرش

البرز گلستان/ربیعی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان با شاره به شعار امسال و محورهای ۲۴ گانه اقتصاد مقاومتی در بیانات مقام معظم رهبری گفت : ۵ محور مهم در اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در حوزه فرش دستباف قابل اجرا است و باید مورد توجه قرار گیرد .

ربیعی افزود : نخستین محور درون زا بودن اقتصاد است بدان معنا که تولید با کیفیتی در درون جامعه و توسط اقشار مختلف جامعه انجام شود که در این بخش با توجه به این که فرش دستباف ترکمن در حوزه صنایع دستی و فرهنگ منطقه یک برند است لازم است با بروز رسانی و مدرن نمودن طرح و نقشه و کیفیت آن و تولید با توجه به ذائقه مشتریان در مسیر رقابت قرار گیرد .

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان : در بحث برون گرایی که از دیگر محورهای اقتصاد مقاومتی است ، توجه به بازارهای خارج از کشور ، شناسایی نیازهای بازار و سلیقه و خواسته مشتریان در بحث صادرات فرش بسیار حائز اهمیت است ، و باید مورد توجه جدی قرار گیرد .

وی ادامه داد : بازاریابی اقتصاد و علمی است که باید به آن توجه نمود و از آنجا که بازار همیشه سیال است و تغییر می کند لازم است نیازهای مشتریان شناسایی و بر اساس نیاز ایشان فرش ها بافته شوند .

ربیعی گفت : عدالت محوری نیز به معنی تولید درآمد و توزیع عادلانه آن و توجه به دهک های متوسط و پایین جامعه است و غالب تولید کنندگان فرش دستباف نیز در این گروه از مردم قرار دارند ، که در راس توجه ما قرار دارند .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان گفت : باید به شکلی حرکت کنیم که تجاری سازی فرش را هدف قرار داده و ابتدا بازار سنجی نموده و با شناخت مشتریان و بر اساس خواست ایشان نسبت به تولید فرش اقدام نماییم ، تا در این حوزه بازارهای جهانی را بدست آوریم .

0 [1]
0 [1]