مهندس شهمرادی مدیرعامل مخابرات گلستان درمراسم افتتاحیه رویداد ایده تاپ خبرداد:وضعیت ورود به کسب و کار اینترنتی در استان نامطلوب. از۱۶ هزار شغل اینترنتی سهم گلستان۱۵۵مورد

البرز گلستان/مراسم افتتاحیه رویداد” ایده تاپ ” با حضور مهندس شهمرادی مدیرعامل مخابرات گلستان و برزعلی رییس دانشگاه علمی کاربردی واحد استانی گلستان برگزار شد .

در این مراسم مهندس شهمرادی با تاکید بر اینکه یکی از چالش های اکنون در کشور اشتغال میباشد گفت : تنها راه رفع معضل بیکاری در کشور توسعه کسب و کار در حوزه IT میباشد .

وی وضعیت ورود به کسب و کار اینترنتی را مطلوب ندانست و گفت : در کشور ۱۶ هزار شغل اینترنتی وجود دارد که سهم استان گلستان از این میزان ۱۵۵ مورد است .

مدیرعامل مخابرات استان گلستان گفت : ایجاد زیرساخت برای توسعه کسب و کار الکترونیکی برعهده سازمانهای متولی IT است و با وجود تعداد مشترکان تلفن همراه ، ثابت و adsl در استان فضای مناسبی برای رونق بازار کسب و کار الکترونیکی وجود دارد وشرکت مخابرات ایران و به تبع آن مخابرات گلستان این آمادگی را دارد تا زیرساختها را در این زمینه توسعه و تجهیز نماید.

وی هدف از برگزاری این رویداد را تشویق و ترویج فرهنگ ایده پردازی و خلاقیت ، جمع آوری ایده های کسب و کار و تشکیل بانک ایده و شناسایی ایده های نو ، حمایت مادی و معنوی از طرح ها و ایده های برتر ، آشنایی با چگونگی جلب سرمایه و تامین منابع مالی برای توسعه کسب و کار دانش بنیان ، تعامل موثر صاحبان ایده دانشگاه و سرمایه گذاران درجهت تکمیل چرخه تبدیل ایده به محصول ، آشنایی دانشجویان با چگونگی راه اندازی یک کسب و کار موفق دانست و گفت : در پایان این رویداد به سه تیم برتر جوایزی اهداء خواهد شد.

همچنین مهندس برزعلی با اشاره به اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی از دانشگاههای کارآفرین محسوب میشود افزود: فعالیتهای مهارتی میتواند عامل موثر در ایجاد اشتغال باشد .

وی گفت : پرورش خلاقیت از اهداف این دانشگاه است و افزود: با توجه به سرمایه هایی که در روستاها وجود دارد ، بخشهای خصوصی و تعاونی میتوانند با تکیه بر خلاقیت های حاصل از فعالیتهای مهارتی چرخه تولید را به تجارت پیوند دهند .

همچنین مهندس اخوت رئیس مرکز علمی کاربردی مخابرات ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت : در راستای مصوبات شورای سیاستگذاری طرحهای کارآفرینی و ابتکار دانشگاه ، این رویداد توسط شرکت مخابرات استان گلستان و مرکز علمی کاربردی این شرکت برگزار گردیده است.

وی گفت : خیلی از ظرفیتها در روستاها مغفول مانده و اگر بخواهیم از این ظرفیتها استفاده کنیم باید از کارآفرینی غافل نشویم.

مهندس اخوت ابراز امیدواری کرد در پایان این رویداد سه روزه بتوانیم ایده ای استخراج نماییم که در راستای توسعه کسب و کار مشاغل دانش بنیان موثر واقع گردد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۶:۲۷ ق.ظ

دیدگاه