ربیعی معاون استاندار گلستان در نشست با معاونین فرهنگی جهاد دانشگاهی سراسر کشور: مشکل بین بخش دانشگاهی، یعنی تولید علم و بخش اقتصادی ما یعنی تولید محصول باید حل شود

  البرز گلستان/ربیعی در گردهمایی در سالن رشد دانشگاه گلستان با حضور معاونین فرهنگی جهاد دانشگاهی سراسر کشور، برگزار شد، اظهار کرد:  اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که در تحریم کامل نیز بردباری و مقاومت داشته باشد مشکل امروز ما این است که بین علم و عمل و تئوری و اجرا فاصله ایجاد شده این حلقه مفقوده باید پیداشده و این چرخه تکمیل شود.
وی افزود: بحث اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، یک دستور العمل است و یک فرمایش عادی نیست. یک فرمان حکومتی است، لذا همه باید آنرا اجرا کنند و به عنوان یک برند اجرایی برای همه‌ی دستگاه ها قرار گیرد.
معاون استاندار گلستان ادامه داد: بحث اقتصاد مقاومتی در ۵ محور خلاصه می شود و این ۵ محورعبارت اند از بحث های درون زایی، بحث برون گرایی، دانش بنیان بودن، عدالت محوری و همچنین مردمی بودن که باید این ۵ پایه به عنوان ارکان اساسی  منشورکلان به عنوان یک فرمان اجرا شود.
وی افزود: اقتصاد یکی از مقولات و موضوعاتی است که فقط با جامعه‌ی انسانی سر و کار دارد و نمی توانیم آنرا خارج از جامعه ی انسانی متصور شویم. چرا که اقتصاد بر اساس تعریفی که همه آن را قبول دارند تامین نیازهای جامعه براساس امکانات محدود و صنایع کم است.
ربیعی خاطر نشان کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی، جهاد دانشگاهی باتوجه به انقلابی و پیشرو بودن در تکنولوژی، علم و دانش های مختلف نمی تواند جدای از مجموعه‌ی نظام حکومتی و مقام معظم رهبری حرکت کند.
وی تصریح کرد:اقتصاد مقاومتی، یعنی اقتصادی که با وجود تحریم ها و تنگناهای اقتصادی که برای ما ایجاد می شود و فشار هایی که بر پیکره ی اقتصاد جامعه ما وارد می شود، همچنان مقاومت کنیم تا بتوانیم به آرمان های انقلابی خودمان و بر اهداف بلندمان دست یابیم.

معاون استاندار گلستان اظهارکرد: بسیاری از کشورها شعار می‌دهند که می خواهند بر آرمان هایشان استوار  بمانند ولی نمی توانند. به همین دلیل با استکبار جهانی همکاری می کنند و در نهایت خودشان بخشی از اقتصاد آنها و تبدیل به یک اقتصاد وابسته به نظام اقتصادی سلطه می شوند .

وی ادامه داد: برخی از دولت ها و حکومت ها نیز هستند که می خواهند آرمان های خودشان را  حفظ کنند و برای ماندن بر آن آرمان ها، با دنیا سازش و تعامل نمی کنند. علاوه بر این، در داخل کشورشان نیزخیلی فعالیت نمی کنند. بنابراین مدل اقتصادیشان به اقتصاد دریافتی تبدیل می شود.آنها فقط می‌خواهند انقلابی بمانند، از طرف دیگر نیز نمی توانند بر پایه اقتصاد درون زای خودشان، تولید ثروت کنند و نمی توانند برای بقایشان ایجاد اشتغال کنند.

ربیعی توضیح داد: اقتصاد مقاومتی که ما تعریف می کنیم و مقام معظم رهبری ابلاغ فرمودند و دولت اجرای آن را برعهده دارد، اقتصادی است که ما از آرمان و اهدافی که برایش انقلاب کردیم  دست برنداریم و آن چهارچوب ها حفظ شود. علاوه بر این بتوانیم در صورت تحریم کامل نیز، مقاومت کنیم و از امکانات، پتانسیل‌ها و فرصت‌های موجودمان استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: مشکلی که در این چند سال در سیستم کاری ما وجود داشته است و جهاد دانشگاهی باید به این سیستم کلان کمک کند، تا این مشکل حل شود، این است که بین بخش دانشگاهی، یعنی تولید علم و بخش اقتصادی ما یعنی تولید محصول، فاصله است و بین علم و عمل، یک فاصله وجود دارد و این سیکل کامل نیست ./ایسنا

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۸ ب.ظ

دیدگاه