ربیعی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان در نخستین همایش اینترنت اشیاء در کشور: دنیا به دنبال تبدیل ایده به ثروت است

البرز گلستان/مهندس  ربیعی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان در نخستین همایش اینترنت اشیاء در کشور که اظهار داشت : امروز در دنیایی زندگی می کنیم که همه محکوم هستیم بر پایه دانش حرکت کنیم و اگر از دانش کمتر بهره ببریم در مسیر توسعه و دست یابی به اهداف عالی با فاصله شدیدی با دنیا رو به رو می شویم.

 مهندس ربیعی  سپس افزود: حرکت دنیا را به سمت فناوریها و تکنولوژی های نو دانست و گفت: دنیا به دنبال تبدیل ایده به ثروت است و ایده اینترنت اشیاء به عنوان یک ایده بسیار مناسب باید به سمت تجاری شدن حرکت نماید.

وی تصریح کرد: ابزارهای  هستی در ذهن انسان خلاصه شده و همین مغز است که مبنای کامیابی در جوامع انسانی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان گفت: مبحث دانش بنیان جوامع می تواند برگرفته از فعالیت انسان هایی باشد که بیش از گذشته از مغز خود استفاده کرده اند.

ربیعی افزود: یک زمانی در دنیا قدرت براساس وسعت و جمعیت یک کشور سنجیده می شد اما امروزه شاخص های قدرت تغییر کرده و به انسان های توسعه یافته در یک کشور تعبیر می شود.

ربیعی اظهار کرد: ما هرچه ایده های بهتری داشته باشیم و بتوانیم حلقه ها را به هم وصل کنیم می توانیم تولید ثروت کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان با بیان اینکه ثروت به معنای فروش منابع نیست، تصریح کرد: اگر بتوانیم از دانش بنیان بودن در محوریت عقل و ذهن استفاده کنیم می توانیم در کشور به ثروت برسیم.

مهندس ربیعی افزود: دنیا به انسان هایی که تفکر می کنند بیش تر از منابع زیرزمینی اهمیت می دهد و ما هم باید مسیری را که دنیای مدرن طی کرده است طی کنیم تا سرآمد دیگر کشورها باشیم.

وی اظهار کرد: برای اینکه به آخرین پیشرفت های دنیا دست پیدا کنیم؛ باید بین علم و کار، تئوری، عمل و دانشگاه ارتباط منطقی ایجاد کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان گفت: پارک های علم و فناوری بهترین مکان و بهترین جایگاه برای نسل فرهیخته و علمی جامعه است تا بتوانند پیشنهادات خود را در قالب طرح ارائه کنند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۲ ب.ظ

دیدگاه