معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان درجلسه کارگروه اشتغال استان: بزرگ‌ترین تیتر اقتصاد مقاومتی اشتغال و ایجاد شغل است

ربیعی:تمام کسانی که می توانند  اشتغال ایجاد کنند باید رصد کنیم

البرز گلستان/ اوّلین جلسه کارگروه اشتغال استان گلستان در سال۹۵  با حضور مهندس محموذ ربیعی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان و عباسی مدیر کل تعاون کار و رفاه امور اجتماعی استان و منصوری معاون کار آفرینی واشتغال وزیر تعاون کار و رفاه اموراجتماعی و مدیران دستگاههای ذیربط در سالن اجتماعات استانداری برگزار گردید.

در این نشست مهندس محمود ربیعی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان در ابتدا داشت: امسال از سوی مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام‌گذاری شده و بزرگ‌ترین تیتر اقتصاد مقاومتی نیز اشتغال و ایجاد شغل و مبحث کار است.

ربیعی افزود: اشتغال از شعارهایی است که همه دولت‌ها اعلام کردند و دولتی که بخواهد سرکار بیاید  وعده های اشتغال، کنترل تورم، بالا رفتن درآمد سرانه و ایجاد رفاه اجتماعی از وعده‌های همه دولت‌ها است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان تصریح کرد: همه دولت‌ها برای تحقق این وعده‌ها تلاش می‌کنند اما  خروجی مناسب ندارد

ربیعی گفت: باید دید مشکلات از ارائه آمار است یا تعریف بیکاری و اشتغال مشکل دارد، اشتغال و درآمد ما چه تناسبی بازندگی ما دارد.

وی  نرخ بیکاری در استان گلستان ۱۱٫۶ درصد اعلام کرد و گفت :دولت باید بستر را فراهم کند تا اقتصاد مردمی شکل بگیرد،  و ماباید فرهنگ اشتغال را ایجاد کنیم.

ربیعی تاکید کرد: با ایجاد فرهنگ اشتغال هم روی پای خود می‌ایستیم و هم مانع ایجاد اشتغال نمی‌شویم، باید فکر کرد که چطور می‌توان این ارقام را به عددی برسانیم که کارنامه موفقی باشد.

وی تصریح کرد: فرصت امسال فرصتی طلایی است، همه دارند کمک می‌کنند تا مشکل اشتغال حل شود، اشتغال را باید در همه ابعاد ببینیم.

ربیعی با اشاره به انواع تولید گفت: تولید تنها تولید فیزیکی نیست، در بخش گردشگری تولید ما نامرئی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان تصریح کرد: امسال دولت به جریان تولید و اشتغال در استان گلستان مبلغ ۴۲۳ میلیارد تومان کمک کرده است و با کمک این اعتبار باید رقم بیکاری را پایین بیاوریم.

مهندس ربیعی اظهار کرد: اگر قرار است به عدالت در توزیع درآمد برسیم باید به دهک‌های پایین جامعه رسیدگی کنیم.

وی در خاتمه گفت : تمام کسانی که می توانند  اشتغال ایجاد کنند باید رصد کنیم

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۶:۴۹ ب.ظ

دیدگاه